lördag 24 november 2012

NMT - lerigt på en lördag!

Dagens NMT-pass i St Hans Backar var lerigt, lerigt och lerigt. Och löpning. Vi fick nöjet att ta oss an St Hans Extreme-banan som är 2½ km lång (och springs flera varv på loppet St Hans Extreme). Fast eftersom passet varade 75 minuter så begriper förmodligen vem som helst att vi gjorde alla möjliga övningar på vägen!

Vi värmde upp, vi gjorde upphopp och burpees. Vi sprang uppför och nerför och uppför och nerför och det var halt på båda hållen. Tacksam för mina Salomon Speedcross och för alla evinnerliga övningar i att korta steget, springa på framfoten, titta framåt. Vi körde parövning i en backe där vi turades om att springa upp och ner varvat med jumping jacks, armhävningar och fällknivar. Vi gick björngång nerför en lerig och hal backe och Daniel hojtade "skydd" precis i början av en annan lerig och hal backe som vi sen fick åla uppför. Vi vilade i plankan på alla upptänkliga sätt och vi körde backsprint. Vi avslutade med "klockan" där man fick välja antingen upphopp, armhävningar eller den mysiga kombon burpees. Nerför liten backe, 1 repetition, upp igen, 2 reps, ner igen, 3 reps - till 10 reps. Jag kände mig seg och ur form och valde armhävningar fast jag egentligen borde ha valt burpees. Men det var tungt i dag och armhävningarna räckte väldigt bra.

Efter passet var vi 10 stycken som åkte iväg och brunchade - fast ja, vi tog av oss leriga kläder och duschade först och bytte om till "civila kläder"! Visserligen slapp vi hundbajs i dag men det ar inte klokt vad man kan bli lerig på en timme när man anstränger sig lite....

Förresten anser jag att med dagens löpning har jag gott och väl täckt in 1,6 km. Sådetså.

Inga kommentarer: