lördag 16 juli 2016

Lördagsfys: Ruffie!

På sommaren finns det en himla massa träningspass i Malmö genom nätverket Träna i Parken och i morse åkte vi iväg till Pildammsparken för att träna Ruffie. Jag har testat Ruffie tidigare på Blogger Boot Camp och gillar det - det är parträning med kampsportsinslag och givetvis roligare utomhus!

Oscar var instruktör för dagen och bjöd på ett pass med uppvärmning och sedan fyra block som bestod av en parövning, en kampövning och en enskild fysövning. Varje block kördes två gånger. Uppvärmningen var lite traditionella parövningar och sen körde vi igång med bekanta övningar som balansbrottning, tigerbrottning, släpa kompis, enbensböj, knäböj med hopp, burpees m.m. Vi fick en kortvila mellan blocken men det gick att hålla ganska högt tempo i själva blocken för den som ville och nog blev jag lite kräkfärdig mellan varven.

Det blev en del hopp och skutt och jag känner mig stel i hälsenor och vader som får vila från löpningen i dag. Det blev alltså löpning fem dagar av sju och det är good enough :-)

Efter en dusch hemma cyklade vi in till stan, åt lunch och gick en sväng. Det införskaffades bl a lite civila kläder till Joakim samt nya sandaler och några SmellWell till mig (mina Fivefingers som står på PT-kontoret behöver oftast lite väldoft!). Och så ett besök hos Gymgrossisten för att handla "mer vassleprotein till folket" eftersom det tenderar att gå åt såhär i semestertider när vi tränar varje dag båda två.

Ja, så kan man också spendera en semesterlördag :-) I morgon vankas det nog ytterligare träning innan ett familjebesök och nästa vecka ska vi iväg på hemligt äventyr en sväng eller kanske flera. Den som läser får se!

Inga kommentarer: