tisdag 11 april 2017

Tillbaka till löpspåret

Sista passet innan operation var med Runacademy och även det första passet efter operation blev med det goa gänget ute på Bulltofta. Förra veckan hade jag bett om att få springa så lite som möjligt, i dag hade jag haffat åt mig en uppgift som innebar att jag inte behövde springa mycket och slapp förevisa övningar som jag inte kände mig helt hundra på att vara okej med. Jag joggade med på uppvärmningen, gjorde rörlighetsövningarna lite försiktigt, fuskade med löpskolningen och hetsade gänget i backintervaller.

Det var skönt att få springa igen men det märks att magmusklerna har fått lite stryk av operationen. De blir supertrötta på nolltid så där har jag nog lite rehab-jobb att göra.

För övrigt har jag varit på jobbet i går och sen gjort i princip ingenting hela kvällen, i dag hade jag även en PT-kund efter jobbet så det börjar likna vanlig vardag igen. Längtar mest tills jag får plocka bort det hiskeliga plåstret på magen som ska sitta kvar några dagar till, i övrigt känner jag mig rätt funktionell och kan göra det mesta. Fast jag försöker att inte lyfta tunga saker och att ta det lugnt med "hopp och skutt" tills jag känner att jag börjar få kontakt med magen!

Inga kommentarer: