måndag 1 augusti 2016

Ba gör't.

Lite så var det i dag - ba gör't, tramsa inte så mycket. Oavsett om det känns obehagligt så överlever du nog.

Väckarklocka efter en kaotisk natt. Kaotisk på det där sättet som första ensamnatten ofta blir - där hela kroppen är på helspänn hela natten för att Joakim inte ligger bredvid och har huvudansvaret vid eventuella zombieattacker eller andra läskigheter. Fjantiga hjärna....

Upp, dusch, frukost, iväg till jobbet. Behaglig cykeltur åtminstone, lagom temperatur och inte så blåsigt. Ombyte, fix, kontoret. Väldigt lugn arbetsdag, en deadline som spökade lite som jag var tvungen att hålla ordning på men annars lugnt vilket bådar gott för denna vecka.

Efter arbetsdagen cyklade jag hem och tänkte ge mig ut och springa men något sa mig att jag borde vänta tio minuter - och visst, för precis just då ringde telefonen om en leverans som jag ivrigt väntat på och således kunde boka in under veckan. Sen drog jag på mig strumpor och skor och stack ut en runda. 3 lugna kilometer i eftermiddagssolen, utan stress och press, hem till otroligt ofokuserad kvart på yogamattan men jag gjorde det och jag ska fortsätta bara göra det.

Ensam middag och lite choklad till kvällsteet. Trött och sliten vilket också är bra för då lär jag få sova i natt, i morgon blir det fullt ös och lite högre tempo än i dag nämligen!

Men hey - fast jag tycker det har varit en halvdålig dag så har jag cyklat 18 km, sprungit 3 och yogat. Det är faktiskt inte så illa.

Inga kommentarer: