tisdag 16 augusti 2016

Vardag som rullar på

Joakims klocka ringde "mitt i natten" i går och jag somnade om när han hade skramlat klart i köket. Snark. Sen inledde jag dagen med kunder på gymmet och fortsatte till kontoret, efter det hade jag ett ärende i stan och så var jag väl hemma bortåt sex, lagade falukorv stroganoff och tittade ikapp på två serier jag missade förra veckan.

I dag började jag också dagen på gymmet, cyklade sen till kontoret, jobbade, cyklade tillbaka till gymmet och jobbade mera som PT. Hade sen stämt träff med Sarah då vi båda två var lika obekväma med att gå ensamma på festivalen och båda två gillar mat, så vi tog en kort sväng upp för att äta fish & chips och friterad camembert och prata om lite av varje. Sen hade vi sällskap tillbaka till gymmet där cyklarna stod och så cyklade vi hem på varsitt håll.

Den här veckan är tuff eftersom det inte riktigt finns bra utrymme för egen träning. Inte utan att offra tid för återhämtning, för mat, för arbete. Jag vill inte lägga mina egna träningspass klockan sex på morgonen eller klockan åtta på kvällen bara för att det ska bli gjort, det blir inte bra. Då blir träningen ett "måste" och inte ett "vill". Så i stället accepterar jag att min egen träning denna vecka blir cykelresorna fram och tillbaka, några yogapass och kanske en kort morgonjogg om jag har tur. Jag vilar i situationen och vet att jag har ett heldagsevent framför mig i helgen som bjuder på 5-6 träningspass, så det blir inte en träningsfri vecka - bara väldigt komprimerat med alla pass på samma dag.

Och nu - ja, nu är det dags att förbereda för läggdags, för lägger jag mig i tid så hinner jag morgonyoga i morgon och det känns som om det kan vara bra för mig att "landa" lite innan jag drar igång ännu en fullspäckad dag.

Inga kommentarer: