torsdag 18 augusti 2016

Winds of change...

Lite förändringar på gång (igen), info kommer så fort detaljerna är klara, men tydligen måste jag alltid ha nåt projekt i rockärmen :-D Mycket funderingar, lite kaos. Men det blir bra - sen. Ska bara....

I går tyckte jag att jag skulle börja dagen bra med en morgonpromenad med lite jogg-inslag och morgonyoga. Det var rätt skönt. Sen cyklade jag till kontoret och jobbade en rätt lång dag (jag tar ut de timmarna i morgon i stället) innan jag avslutade kvällen på gymmet, jobbade till kl. 20 och cyklade hem. Pratade under dagen med köksmannen som vill dra igång jobbet i köket redan nästa vecka (jag trodde vi skulle få vänta minst 2 veckor till!) vilket ställer till det lite men å andra sidan kan man inte gnälla på hantverkare som kommer tidigare än planerat, det brukar ju snarare vara tvärtom!

Efter en lång dag hade jag planerat med lite senare start på dagen i dag och det var välbehövligt att få sova lite längre innan jag cyklade mot gymmet och gav en kund en genomkörare. Sedan till kontoret, sen retur till gymmet för ytterligare två PT-pass (ett löpteknikpass ute, ett pass inne), och sedan hem.

Arbetsveckan är således nästan slut och jag kör en kortare arbetsdag i morgon för att hinna med lite annat. Egen träning har som sagt varit nästan omöjlig denna vecka, nästa vecka blir knappast bättre men nåt litet kanske jag hinner med. Yogan finns alltid där liksom promenader och korta löprundor att peta in här och var. Stay with what is, det löser sig - cyklingen underhåller nån sorts vardagskondition, yogan får kroppen att hålla ihop, styrka och snabba intervaller kommer när de kommer.

Inga kommentarer: