söndag 27 mars 2016

Snabbt och effektivt hemmapass i dag!

Ja, det där med att byta till sommartid tycker jag fortfarande är ganska jobbigt, men jag gick och la mig hyfsat tidigt i går och vaknade i vettig tid i morse så jag tror jag är på banan ändå.

När vi hade ätit frukost tog vi en enorm inköpslista och åkte och storhandlade innan alla andra hade vaknat. Det funkade hyfsat bra, det var i alla fall inte knökfullt med folk såhär en påskdag och vi fick med oss allt vi behövde.

Sen diskuterade vi om vi skulle åka och träna men ingen av oss var riktigt sugen så vi degade i soffan med varsin bok och två sömniga katter. Fast jag kände ändå att jag behövde en genomkörare så lösningen blev yogamattan i hallen och FMTK-appen från Försvarsmakten.

Återigen får jag konstatera att den där appen är sjukt effektiv och väldigt praktisk. I dag la jag in att jag ville träna en halvtimme, fokus på kondition och väldigt jobbigt. Jag fick förslag på ett pass som kallades för "alien-pyramiden" och körde igång det. Fruktansvärt jobbigt! Det tog "bara" 21 minuter men det var hög puls hela vägen och svetten bara rann. Nån har kommenterat att träning med FMTK är "som att träna med bilens GPS" och visst låter det lite mekaniskt när appen säger "knäböj, 20 stycken". Å andra sidan är det otroligt praktiskt att den håller reda på var man är nånstans, vad man ska göra och hur länge man ska vila! Plus att den tenderar att föreslå pass som är lite jobbigare än det jag själv hade hittat på om jag skulle köra ett pulspass på hemmaplan.

Jag fick i alla fall eftersvettas och må illa en bra stund efter passet innan jag gick och duschade. Sen blev det mat - test av nytt recept, köttfärslimpa fylld med svamp och ost. Jättegott men kan bli ännu bättre med lite modifikationer (som vanligt när jag lagar mat, då!)

Inga kommentarer: