måndag 23 maj 2016

Happy Monday

Ja, det här har faktiskt varit en riktigt BRA måndag. Började med konsultation med ny kund klockan sju (ja, nollsjunollnoll) och när hon var utsläppt ur gymmet var det dags för egen träningstid.

Överkroppspass i dag med fokus på bänkpress. Tre teknikset och sedan fyra set femmor med dubbelstopp. Jag hatälskar dem litegrann, de där dubbelstoppen.... Sittande axelpress med hantlar, smalbänk, tricepspress med rep i kabelmaskin, The 21 med Z-stång och så avslutade jag med några set smala pushups på Bosu. Dusch, fix, hämta frulle på väg till kontoret, kontorsjobb. Som vanligt mest.

Retur till gymmet, klädbyte, kvarg, två PT-kunder att beta av, klädbyte igen, full fart på cykel hemåt. 20 minuter på mig att värma mat och stoppa i mig den, få med mig rätt saker till NMT-passet, förbereda passet. Allt går på rutin och de enda som får lida är katterna som inte hinner få så mycket omsorg i det läget.

Strax före klockan 18 var jag på plats på Bulltofta och tog emot mina deltagare ute i kvällssolen.  Avprickning, uppställning, iväg! I dag hade jag siktet inställt på "kossabacken" eftersom det är en del av området som är fritt från discgolfare som vi ofta konfliktar lite med så här års! Därute var det visserligen också befolkat men inte värre än att det fanns plats för alla och man slapp i alla fall få frisbees i skallen :-D

De här snyggingarna gjorde oss sällskap medan deltagarna sysslade med diverse förflyttningssätt i backe varvat med styrkeövningar medan jag skuttade runt och peppade.




På vägen tillbaka mot utgångspunkten hann vi både med trädkramning, dopp i bäcken och lite jägarmarsch. Allt som allt ett varierat och kul pass med bra energi och alla var nöjda efteråt. Instruktören också. När jag ändå var i krokarna passade jag på att handla lite och var hemma strax före åtta. Puh. Det var den måndagen!

Inga kommentarer: