onsdag 4 maj 2016

Spring-spring-spring!

På flera sätt har den här dagen präglats av att springa. Både bokstavligen och metaforiskt.

Jag började min arbetsdag klockan åtta i morse ute på Bulltofta med två löpcoachingar på raken. Eller, den första blev mer av lugn utefys varvat med powerwalk eftersom det var lite i bakändan av en förkylning och jag inte ville pusha för hårt. Så lite pw, lite jogg, lite fys, lite löpövningar blandat med det välgörande att vara ute i naturen. Härligt! Nästa kund var i ett annat läge och vi körde löpskolning, backteknik uppför och utför och en hel bunke backintervaller. Jag fick springa en hel del själv och räknar glatt in det som ett löppass för mig denna vecka. Jag njöt av att vara ute och skutta runt och var faktiskt lite ledsen att jag inte kunde stanna kvar för det var ju kosläpp! Men jag var tvungen att åka till kontoret.

Snabb transport till kontoret, snabb dusch, hasta in, dra igång telefon, telefonmöte, kontorsjobb, lunch, mera jobb, telefonsamtal.... Organisera inför nästa veckas utmaningar, plocka ihop all nödvändig info och förbereda lite så att allting flyter på smidigt. Spring ut i bilen, lämna grejer, snabb promenad till gymmet. Ombyte, kund ett, kund två, ombyte, tillbaka till bilen och raka vägen hem. Till Joakim och färdig middag. Till känslan av "dubbelfredag" (fyra lediga dagar väntar!), ett glas vin och en näve chips. Ahh..... ledigt.

Det har gått tre dagar denna vecka. Ingen styrketräning, en cykeldag, en springdag. Stegräknaren checkade in 10.000 steg redan klockan tio i morse i alla fall så det är inte jättedåligt läge, men det vore fint att få in lite flera träningspass nu under ledigheten, särskilt som nästa vecka innebär ganska begränsade möjligheter till träning! Vi får se. Det finns nog massor med kul grejer att hitta på i det fina vårvädret!

Inga kommentarer: