tisdag 3 maj 2016

Powershopping. Som det kan gå...

I dag har jag varit i Växjö i ett jobbrelaterat ärende. Vilket i och för sig var trevligt. Fast ännu trevligare var det att jag kunde smita ifrån en kort stund och träffa min kompis Nadja! Som jag faktiskt aldrig har träffat, visst är det weird?

Vi känner varann via ett internetforum. För några år sen när jag pluggade Kost vid träning och behövde ett "studieobjekt" till en uppgift där man skulle analysera kost för en idrottare som tävlade på distriktsnivå så hade jag Nadja som "offer" eftersom hon tränar och tävlar i styrkelyft. Skitcoolt, eller hur?

Sen driver Nadja en underklädesbutik. Och nån gång när jag blev less på att aldrig ha en BH som passade så bad jag henne om hjälp och så postade hon en bunt bh'ar till mig som jag fick prova hemma och välja ut det som passade och skicka retur resten. Smidigt. Så nu, när hon vet vilken modell jag föredrar, frågar hon varje gång hon ska beställa hem om jag behöver nåt och vilken färg jag vill ha. Brilliant.

I höstas när vi var borta en helg båda två och behövde kattvakt så behövde Nadja tak över huvudet en helg så då bodde hon i min lägenhet och tog hand om mina katter. Till allas stora förtjusning ;-) katterna utnyttjade att de hade "vikarie", Nadja fick en massa kattkärlek och jag kunde vara borta en helg utan att oroa mig för katterna. Typiskt bra.

Men nu så fick vi äntligen träffas "på riktigt" och så kunde jag samtidigt se till att få proffshjälp med att köpa en bikini! Jag fick kika runt på sortimentet och hitta några jag gillade, prova och kassera och prova igen, sen frågade jag efter sport-bh'ar eftersom jag behöver byta ut en del gamla och ohjälpligt sunkiga, och vips kom det fram en härlig mjuk sömlös modell för ynka 99 kr. WIN på det. Köpte fyra stycken i olika färger.

Medan jag provade så snackade vi för fullt och typiskt nog glömde vi bort att ta en gemensam selfie :-D Men här har ni en bild på dagens inköp - och är ni nära Växjö och behöver underkläder så gå till Inunder på Båtsmanstorget!

Inga kommentarer: