lördag 4 mars 2017

Lördagsgym med mera, med mera....

Lördag alltså. Välbehövligt. Jag tror jag slocknade redan vid tiosnåret i går kväll och jag sov tungt och gott tills det var dags att gå upp. Joakim vaknade vid sjusnåret och jag masade mig upp för jag tyckte att jag nog hade sovit klart. Han stack iväg till sin grabbfrukost och jag fixade i ordning min egen frulle och satt i soffan och skrotade i mysbyxor. Fast först hade jag satt igång en tvätt för att hinna hänga den under morgonen.

Efter frukost och lite Nyhetsmorgon blev jag rastlös och gick och diskade undan (diskmaskinen är urkopplad i väntan på VVS och ny diskmaskin i veckan), packade i ordning mina träningskläder och sånt. Joakim kom hem och vi gjorde ett gemensamt ryck och hängde tvätt och skrev inköpslista innan vi styrde mot gymmet.

Lugn lördagförmiddag var det där. Med anledning av lopp i antågande i morgon var det inte läge för nåt tyngre benpass så jag fortsatte på samma tema som i går och körde överkropp. I går blev det rätt mycket prehab för att få axlar och bröstrygg på plats så i dag blev det tunga bänkpressar. Jag tvingade mig till att köra med 40 kg och nöjde mig med treor, följde upp med lite tyngre smalbänk. Vidare till smithen för att köra lite tyngre axelpressar än jag klarar med fri stång och så lutade hantelflyes samt gamla klassikern McRaes för axlarna. Joakim uppmanade mig att jobba lite med förövningar till handstående så jag kämpade lite med "kråkan" och sen körde vi ett gemensamt tabata-set med atomic situps. Som "belöning" för allt slit unnade jag mig tre set av "the 21" innan jag stretchade och gick och duschade.

Efter dusch och fix åkte vi till Jägersro Center för att äta lunch och handla det vi behövde. Asiatisk lunch och så en ganska rimlig inköpslista att ta sig igenom även om det var helt hysteriskt mycket folk. Varför?

Ja, och sen hade jag typ en kvart på mig att sitta ner innan jag satte mig på cykeln för Runacademy-ledarträff. Fem taggade tjejer på ett fik, massa löpar- och träningssnack men vi lyckades få ganska bra ordning på terminens pass och planering i alla fall! Totalt blir vi sju ledare så det ska nog räcka till alla :-)

Cykla hem i motvind, handla glass på vägen hem (besvikelse eftersom rätt smaker av rätt märke inte fanns i frysdisken så jag fick välja lämplig ersättare...), laga middag och äta. Sen ägnade vi två timmar åt Joakims hemläxor och jag fick fräscha upp mina antika fysikkunskaper! Räkna kan jag men elläran har verkligen inte fastnat... Festlig lördagskväll här på bygget alltså och det blir väl läggdags i tid också så vi är pigga inför 13 km terräng (lerig sådan tror jag) i morgon. För övrigt kan jag bara meddela att vårt nya köksgolv är sjukt snyggt, barasånivet :-)

Inga kommentarer: