onsdag 13 januari 2016

Cardio-onsdag

Tidig väckning i dag igen för att springa en morgonrunda. Ut på gatan klockan sex - det blötsnöade lite, låg lite snömodd, men inget större problem. Det skulle dock bli större.... För när jag hade tassat klart mina 5 km hade det nämligen frusit på och snömodden hade blivit en centimetertjock ishinna överallt. Snorhalt. Läskigt!

Jag åt frukost, duschade, fixade mig i ordning för att gå till jobbet och fick sen mejsla ut bilen under 2 cm is innan det gick att ta sig nånstans. Jag har gnällt lite över att vi fick dubbade vinterdäck när vi köpte bilen men i dag var jag rätt glad för dem! Kom dock lite senare till jobbet än tänkt och fick skylla på "a weather-related challenge" när jag var sen till ett telefonmöte....

Jobbade som vanligt, traskade bort till gymmet, tränade kund, traskade tillbaka till bilen och hade sen lite vilotid för att hinna äta, slappa lite och byta om. Underställ och yllestrumpor gällde i dag under NMT-instruktörsplaggen för att hålla värmen.

Det var SNORhalt ute på Bulltofta, och hårt. Det blev ett glatt och livat pass med diverse pulshöjande inslag för att inte frysa rumpan av deltagarna men ärligt talat så var min högra hälsena inte så imponerad av halkig löpning i söndags, intervaller i går, halkig löpning i morse och halkig löpning på kvällen igen. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Just nu är den öm, stel och svullen och det är inget jättebra läge om man tänker att man ska fortsätta springa.... Jag förmodar att det är kombinationen av tung träning i fredags, mer löpning och explosiva tåhävningar som har ställt till det. Det var visserligen lite småstelt i morse men inte alls som nu på kvällen. Tur det är vilodag i morgon!

Nåja, inget att deppa ihop över, det är som det är och jag kan nog inte göra så mycket åt det just nu annat än lite liniment och vila. Har ett yogapass att göra innan läggdags också men jag vill faktiskt titta klart på Sveriges Mästerkock först innan jag landar på mattan och sedan gör mig redo för sängen. Om inte annat sover man gott efter en sån här dag med mycket frisk luft!

Inga kommentarer: