fredag 22 januari 2016

När det inte alls blir som man tänkt sig...

Alltså igår. Pffft. Som en ballong som långsamt, långsamt tappar luften.....

Vi var 5 st personliga tränare som tillsammans hade sytt ihop ett företagsevent. Planerat föreläsningar och träningspass, fixat extra öppet i receptionen, skickat ut inbjudningar till företagskontakter och till våra kunder som jobbade på företag i området.

Inga anmälningar och inte en människa som dök upp. Jag hade varit på kontoret från sju på morgonen för att hinna jobba lite åtminstone och knappade bokföringsfiler för glatta livet. Möttes av en något irriterad chef när jag drog strax efter halv tio med ett glatt "vi ses i morgon". Så när vårt företagsevent liksom gick om intet där vid lunch när vi gemensamt bestämde oss för att ställa in eftermiddagens aktiviteter så snabbade jag mig tillbaka till kontoret. Hade egentligen tänkt träna om möjlighet fanns, men tyckte det var säkrare att sticka till kontoret och jobba i stället.

Onödigt ur ett ögontjänarperspektiv, eftersom chefen var på möte hela eftermiddagen och inte ens såg mig, men väldigt praktiskt för mig eftersom det gav mig tre ostörda timmar där jag fick undan mycket grejer. Däremot ingen träning.

Hälsenan då? Den är fortfarande svullen och omöjlig. Det går väl över.

Jag har ett styrkepass att avverka denna vecka och det blir väl i helgen då för i dag hann jag inte. Däremot hade jag nöjet att ha en Joakim hemma när jag kom hem efter kontorsjobb och PT-jobb och lagade fuskvego till middag - rotsaks- och linssoppa och varma smörgåsar med svamp- och skinkstuvning. Gott. Vad helgen annars bjuder på får vi se, helt enkelt!

Inga kommentarer: