söndag 3 januari 2016

Snart dags att snorsporta!

Det är fortfarande sviiiiinkallt ute (3 minusgrader och snålblåst motsvarar ungefär 15 minusgrader) och torr, torr luft. Tydligen ytterst välgörande för luftvägar och snorighet för efter en halvtimmes promenad i förmiddags har jag varit utan nässpray hela dagen och jag mår BRA. Jag låter som hejkomochhjälpmig tack vare hostan som hänger kvar men jag mår faktiskt helt OK och funderar på att lägga in lite lätt löpning på morgondagens runda om jag får sova ordentligt i natt. Det lär bli snorsport för hela slanten eftersom kylan också gör sitt till men det kan jag nog leva med om jag får jogga lite....

Dagens yogapass som jag betade av direkt efter promenixen hade fokus på ryggen och var riktigt skönt fast lite ofokuserat. Lyckades inte riktigt med konststycket att vara "där och då" hela passet, tappade fokus sista tio minuterna i dag. Inte hundra procent wohoo men det får vara vad det är, jag är ändå nöjd med att jag nu har yogat i tio dagar på raken! Och så försöker jag göra det lite, lite bättre i morgon helt enkelt.

Annars då? Tja, vi har handlat, lagat kriminellt god middag (pankopanerad torsk, potatismos, mushy peas och remouladsås) och så har vi plockat ner julgranen och dammsugit efter festligheten. Vardagsrummet ser ut som vanligt igen och vi har lite mer utrymme :-) Ska bara upp på vinden med alla grejer också men det kanske kan få vänta tills julljusstakarna också ska skickas upp efter tjugondag Knut... (nej, jag gillar inte stegen upp till vinden nåt vidare!)

Många börjar nog jobba i morgon, men vi är lediga fram till onsdag här på bygget och inleder arbetsåret 2016 med en kortvecka. Lite lyxigt att kunna fortsätta sova så länge vi vill några dagar till även om det nog är dags att börja vända tillbaka dygnet snart!

Inga kommentarer: