fredag 8 januari 2016

Välkommen tillbaka till verkligheten!

Det är säkert flera med mig som upplevde att man efter en ganska lång julhelg landade tillbaka i vardagen och verkligheten med en duns i går morse. Även om jag la mig tidigt onsdag kväll så var den där väckarklockan halv sex i går verkligen ingen höjdare! Sen fick jag ändå lite mjukstart tack vare att min morgonkund 07.15 sms-ade och avbokade strax efter klockan sex, dvs innan jag cyklade hemifrån, så jag kunde dricka mitt te i lugn och ro innan jag cyklade till gymmet och duschade och sen fortsatte till vuxenjobbet.

Där var det fullt kaos och orimliga krav som rådde. Hade behövt en kristallkula, ett extra huvud och två extra händer för att lösa allting som kastades på mig... Jaja, det som var mest livsviktigt fick jag hantera, resten fick vänta - för jag är faktiskt bara en person och nej, jag kan inte förutspå framtiden!

Sen tillbaka till gymmet för eftermiddags- och kvällsjobb innan jag kunde cykla hem och var hemma vid sjusnåret. Det var den dagen det... Mat, packa i ordning, yoga, landa i soffan för lite surf och snack med Joakim innan läggdags. På't igen...

Jag var JÄTTEpigg i går kväll. Som i "kan inte somna". Alls. Mat- och sovklockan är fortfarande inte rätt inställd efter ledigheten tydligen! Somnade sen men vaknade redan vid fem vilket är typiskt onödigt när man ska upp halv sex... Jaja, den där sista halvtimmen gjorde väl varken till eller från i slutänden så jag masade mig upp efter att ha halvsovit en stund. Grötfrukost, te, iväg. Det snöade. Ganska rejält faktiskt. Men som tur var hade jag medvind och således världens mysigaste cykeltur till jobbet. Mötte en löpare som var ute i snöyran och var vansinnigt avundsjuk, jag vill också springa i snöyra! Det var dock inget alternativ i dag utan jag fick vackert trampa på med mina djupfrysta växlar. Alltså bara en växel att välja på. Inte helt optimalt, kan man säga.

Jag var ändå i så god tid att jag hann duscha innan min morgonkund och sen fick hon sig en genomkörare såhär efter ledigheten. Mycket bra! Sen cyklade jag i halka och snömodd bort till kontoret, åt frukost med kollegorna och kastade mig över dagens jobb som var om möjligt ännu mera sinnessjukt än gårdagens.

Lämnade kontoret med beskedet "nu går jag till gymmet och gör konkreta mätbara saker!", cyklade till gymmet, tog hand om rolig PT-kund, bytte kläder och cyklade bort till  Crossfit Malmö där PT-Martin huserar. Värmde upp med hopprep och sen kom Martin och vi körde ben. Ben ben och mera ben. Knäböj och pausböj och negativa böj och allt möjligt annat. Aj. Sen fick jag roa mig med Bulgarian split squats (en favorit) och så avslutade vi med lite myspys för gluteus medius som (fortfarande) tenderar att somna in litegrann när starkare muskler tar över. Och så kan vi verkligen inte ha det!

Sen skulle jag cykla hem. Lagom mysigt men jag tänker att det gav lite bra cirkulation i trötta muskler. Kom hem och klämde proteinshake och några godisbitar som snabb energi eftersom jag hade ett yogapass att göra. Hade förträngt det litegrann men det är inte slut på #21dagarmedyoga än ju! När jag hade gjort dagens pass (solhälsningar, helt perfekt även om det sög lite i låren!) var det äntligen dags för MAT och sen var det bara att vänta på att Joakim skulle komma hem. Och nu är det helg :-)

Inga kommentarer: