tisdag 3 januari 2017

Gnetar på med yogan...

Nu när det närmar sig vardag igen blir det lite mer av en utmaning att få in yogapassen. I dag hade jag all tid i världen egentligen men fick inte fram mattan förrän kvart över sju på kvällen. I går var det samma mönster. Varför?

Jag hade en PT-kund idag på morgonen som bor precis runt hörnet så hon fick hemmaträning helt enkelt och sen har jag varit ledig hela dagen. Joakim och jag spenderade förmiddagen på stan och åt utelunch och sen hände det helt enkelt inget mer. Jo, jag halvlåg i soffan och läste Caroline Klüfts bok vilket möjligen kan klassas som mentalträning men annars hände det rakt ingenting :-D

Nåja, efter mat och sånt kom jag ändå loss och fick fram yogamattan. Gårdagens pass hade fokus på höftböjare vilket jag egentligen gillar även om det är smärtsamt, men i dag var det bakåtböjningar på programmet och det är inte riktigt min favorit. Kanske därför det kändes tufft. Men passet blev gjort i alla fall, nu har jag klarat av dag 9 och snart är vi halvvägs.

I morgon börjar verkligheten på riktigt med vuxenjobb, PT-jobb och NMT - hela alltet på samma dag. Och så ska jag klämma in yogapasset nånstans emellan :-D Jag är oändligt tacksam för att min januarimånad inte är lika vansinnigt fullbokad som förra året då jag tuggade 20 PT-pass i veckan utöver jobbet. Och jag är tacksam för att mitt jobb tillåter en "mjukstart" med två arbetsdagar och sen en långhelg så jag hinner vänja mig vid att ta sånt där vuxet ansvar igen. Som att passa tider, ha civiliserade kläder på sig och ha rätt grejer i väskan ;-) Tufft det där alltså.....

Inga kommentarer: