måndag 23 januari 2017

Medioker måndag. Eller kanske faktiskt ganska bra i rätt perspektiv.

Ibland beror det lite på perspektivet det där. När jag kom hem från jobbet tyckte jag att det var en rätt så medioker måndag. Sen blev jag gos-attackerad av herr katt och då kom jag ihåg att jag minsann både hade tränat ett bra pass och druckit champagne - och när jag sen hade god hemlagad mat i magen och en mugg te framför mig var det inte så dåligt ändå. Lägg sedan till att jag fick med mig hembakade saffransbriocher efter NMT-passet, sådär lagom till kvällsfikat. Ganska bra måndag, egentligen!

Joakim gick upp nånstans klockan aptidigt och åkte iväg mot Göteborg, jag somnade om och sov sådär halvbra. Gick ändå upp när klockan ringde, klädde mig, åt frukost och cyklade mot gymmet för att avverka ett rygg/magpass.

På gymmet var det fullt ös. Annars brukar det lugna sig bortåt halv åtta men inte i dag tydligen. Och hälften av folket ägnade sig åt något som snarare liknade någon form av parningsdans än träning..... Jag har svårt för det där - jag går till gymmet för att "göra jobbet" och fattar inte alls rump-put och mun-plut och "åh jag måste göra 15 extra magövningar som straff för det jag åt i helgen" och så killar som drar lite förstrött i nån maskin emellanåt men mest spanar på tjejerna..... Men dessa individer använder turligt nog inte "mina skivstänger" så dem kan jag ha i fred i alla fall!

Jag värmde upp med axelrotationer och latsdrag och sen gick jag och gjorde frivändningar. 2 set teknik med bara stång, 5 x 5 med 32 kg. Inte utan ansträngning men det gick. Sen gick jag och gjorde chins med gummiband och låååång excentrisk fas, 5 x 5. Rundade av ryggpasset med liggande rodd och diagonallyft på boll. Sen var det lite kort om tid för att köra mage så jag kompletterade med knä till armbåge på bosu och så en tabata-sekvens med atomic situps innan jag snabbade mig in i duschen.

Checkade in på jobbet strax före nio, hälsade på kollegor, kollade av mailboxen och joinade sen alla andra på stort infomöte 09.30. Det serverades champagne för att fira 2016 års resultat, lite offensiv start på arbetsveckan eller vad säger ni? Sen blev det mera skrivbordsjobb, lunch, ett långt arbetsmöte om nyckeltal och annat sexigt och så lite mera sifferexercis innan jag cyklade hem.

Kom hem, fick kattkärlek och god hemlagad mat i magen och laddade sedan om för NMT. Råkall måndagkväll och bara två modiga i dag som fick springa, köra cirkelfys, springa lite till och köra lite tabata-intervaller innan vi stretchade. Som pricken över i bjöd allas vår Fikajouren på briocher och jag fick ta hem två stycken i en påse till min kvällsfika. Så jag cyklade hem, rullade ut mattan och ägnade mig åt 15 minuters yoga för löpare innan jag kokade kvällste och värmde på mina briocher och sjönk ner i soffan. Ahh.... Det var måndag.

Med tanke på att jag alltid sover lite halvdåligt när Joakim går upp tidigt och åker iväg så kommer inte denna kväll bli så sen utan det är strax dags att packa i ordning och förbereda morgondagen så den flyter på som den ska. Rätt grejer i väskan, rätt kläder på, rätt frukost. Helst utan att det behövs för mycket tankeverksamhet där vid sexsnåret ;-)

Inga kommentarer: