onsdag 16 december 2015

Att hålla hårt, hårt i schemat

Jag ville fortsätta ha samma flow som i går. Samma lättsamma känsla av att jag följer planen, den funkar. Det var inte jätteenkelt i morse när klockan ringde 05.22 alltså... brrr... Men har jag min första kund 06.45 och behöver 30 min för transport och 15 min ställtid/reservtid så behöver jag en dryg halvtimme innan jag åker hemifrån för att hinna vakna, äta frukost och dricka te!

Alltså satte jag mig på cykeln klockan sex. Gav två kunder deras sista genomkörare före jul och tog mig sen (något motsträvigt) ut i gymmet för att köra lite överkroppspass. Positivt nog sammanföll det med att det kom lite folk och började byta ut hantlarna på gymmet och det kändes nästan som julafton att se så många fina nya leksaker staplas på hög framför speglarna :-)

Det blev ett hyfsat bra pass i dag - militärpressen var betydligt bättre än jag trodde att den skulle bli, armhävningarna funkade helt okej och 21'an äger som discoövning och avslut! Sen stack jag in och duschade fast jag egentligen ville vara kvar i gymmet och kolla på de nya grejerna..... Vanlig dag på kontoret, mycket trix och fix med årsbokslutsförberedelser och sånt, sen retur till gymmet för ytterligare ett kundpass innan jag cyklade hem.

Snabb och enkel middag och sen var det långkalsonger på under M90-byxorna och ner till Bulltofta för att leda ett NMT-pass, mitt första på 7 veckor tror jag. Tre modiga deltagare i kvällsmörkret, vi körde ett klassiskt pass med transport nästan hela vägen runt femman och ett antal stopp för roliga övningar. Jätteskönt att vara ute och bonus på stegräkningen för min del!

Jag var inte supersugen på att följa min planering i dag men det blev bra och kvällen avslutas med bakprogram på TV och en stor mugg te. Sen ska jag packa i ordning inför morgondagen som bjuder på roligheter av olika slag :-D Rapport följer!

Inga kommentarer: