tisdag 8 december 2015

Breathe. Stay calm, Trust the process.

När jag gick och la mig i går kväll var jag lite stressad. Det hade varit en lång dag. Jag hade insett att kronan på en rotfylld tand förmodligen hade lossnat och ringt tandläkaren för att boka ett akutbesök. Och min ögonfranstjej hade bokat om min tid. Totalt sett såg dagens schema ut som fullkomligt kaos och jag skulle mest bara hatta fram och tillbaka kors och tvärs genom stan. Jag försökte ändra om i mitt eget schema men fick inget svar från berörda. Det var inte så mycket att göra åt så jag drog igång en sömnmeditation från Yogobe när jag la mig och somnade rätt omgående.

När jag gick upp i morse såg schemat likadant ut och jag var inte alls nöjd med läget. Men som jag satt där med temuggen och Daily Greatness Journal och skulle skriva in mina intentioner inför dagen så insåg jag att det inte blir bättre av att jag stirrar upp mig. Jag bestämde mig för att tänka "hur det än blir, så blir det bra" och skickade ut en tyst tanke till Universum om att jag skulle uppskatta lite hjälp med att få en lite mindre kaotisk dag. Tog några djupa andetag och litade på att allt skulle lösa sig.

Sen cyklade jag i småregn till gymmet, bytte om, träffade PT-kund, fick för mig att kolla telefonen och bingo - där låg ett sms med avbokning av eftermiddagstiden som verkligen ställde till det. Bra, tack! Nöjd och glad knatade jag ut i gymmet för att köra igenom mitt eget discopass.

Jag var oväntat stark i dag. Utom kanske på teardrop pushups - det GÅR verkligen inte att göra dem på tå så det fick bli på knä. Jag ska lära mig! Skickade lite extra kärlek till Madde som har lagt 21'an sist i passet, snacka om bicepspump :-D

Bytte träningslinnet mot pt-tröja igen och drog på mig överdragsbyxorna för att coacha ännu en kund. Som önskar sig ganska radikala förändringar i sina resultat vilket betyder att vi måste ändra upplägget MEN som vanligt kräver det motivation och att kunden också gör en insats resten av veckans timmar ;-)

Meddelade chefen vilken tid jag tänkte vara på kontoret, tog en snabbduschochfix och cyklade sen till tandläkaren. Han var sen. Andas, det löser sig. Mycket riktigt hade kronan på tanden släppt, den plockades av och rensades, alla ytor gjordes rena och så cementerades den fast igen. Tacksam för garanti på sånt arbete, betalade bara akutavgiften för besöket. Nackdel: Inte tugga på två timmar....och klockan var kvart i tolv. Oh well, jag skulle ju fixa fransar och där kan jag ändå inte äta på en timme medan jag ligger still så det löste sig. Med fina fransar hämtade jag en smoothie bowl och tog med mig till kontoret så hade jag nåt riskfritt att sleva i mig under team-mötet som precis hade börjat när jag smet in.

Och sedan hade jag 2½ timme på mig att jobba i lugn och ro, utan panik och måste-iväg-en-viss-tid. Jag fick undan en hel del innan jag cyklade hem och kastade mig direkt på yogamattan för 15 minuters "Happy Hips" innan jag värmde min mat. Jag behövde visserligen mat men jag behövde nog landa på yogamattan lite mer så det fick bli prio 1. Ledig kväll nu - behöver bara packa och fixa inför morgondagen som ser ganska lugn ut när jag tittar i kalendern. Jag litar på att det blir så :-D

Inga kommentarer: