fredag 22 april 2016

Fredagsfys. SÅ redo för fredagsmys så ni anar inte....

Min kropp har svårt att ställa om till att det är så ljust på morgonen. Jag försöker lägga mig tidigt på kvällen så gott det går, men lik förbaskat vaknar jag tidigare än jag egentligen behöver och somnar inte om. Inte för att tankarna snurrar i hjärnan tack och lov, inte känner jag mig stressad, men den mörka rullgardinen är bara inte tillräckligt mörk.... Jag kan känna mig jättetrött när klockan ringer men när jag går upp och ser morgonsolen - då blir jag vaken.

Så även i morse. Jättevaken halv sex. Hade gärna legat kvar i sängen för det var mysigt, men när jag kom upp var jag jättevaken ;-) Frukost, stor mugg te, iväg mot gymmet för morgonträning. Det brukar mest bara vara jag en tidig fredag morgon men i dag var det ganska gott om folk klockan sju. Ibland är det bra men i dag var det mest störigt... tur för mig att det var nästan tomt vid halv åtta så jag kunde få greja i fred :-D

Rygg och mage på schemat i dag. Hade ganska bra med energi, kände mig stark, så det var bara att mosa på efter förmåga:
Uppvärmning och prehab axlar
Knästående latsdrag med parallellhandtag (lite älsk på den övningen)
Kabelrodd
Stångrodd
Malous L-Y-T
Diagonallyft på boll
Situps med skivstång på raka armar
Dyngbaggen
Russian twist

Sen duschade jag och klädde mig i rena träningskläder och cyklade till kontoret. Åt jättefrukost (chokladcroissanter!), jobbade lite och cyklade sen ner till Slottsparken för att möta upp PT-klient för löpcoaching en timme i vårsolen. Gött! Tror snart jag får fräknar på nosen av alla dessa utepass :-) Tillbaka till kontoret, ombyte till "kontorskläder" och vanlig arbetsdag. Tokgillar att jag för tillfället har en kollega att prata danska med, älsk på att vi har så kul på avdelningen och kan skratta tillsammans. Annars bjöd arbetsdagen inte på så mycket roligheter mer än ett inspirerande möte med en föreläsare som vi eventuellt ska anlita i höst.

Sen cyklade jag hem och Joakim kom hem typ samtidigt så jag behövde inte ens åka och hämta honom från samåkningen nånstans. Vi har ätit ugnsbakad lax och en kylskåpstömningsrisotto med fänkål och broccoli som blev kalasgod. Jag kan tydligen fortfarande laga mat fast jag inte gör det så ofta. Och nu är det FREDAG och helg och ledigt och aaaah...... andas ut :-)

Inga kommentarer: