fredag 8 april 2016

Just idag är jag stark...

Joakim spelar låten för mig i detta nu <3 och precis så kändes det faktiskt i morse. En helt annan energi än i går! Det var bara upp, te, gröt, ge hojtande katter frukost och iväg.

Mot gymmet. Incheck strax före sju. Klädbyte, plocka ihop grejer, ut i gymmet för uppvärmning och rörlighet. Planera passet i huvudet litegrann. Vad vill jag i dag? Rygg och mage stod på programmet. Lite rehab och prehab för svaga sidor, lite favoritövningar, lite fokus på rotation och diagonaler. Japp.

Således:
Uppvärmning/prehab rotatorcuff
Omvända kryssdrag
Liggande kabelrodd i Radiant
Knästående latsdrag, brett parallellhandtag (en riktig favoritövning, superkontakt!)
Hantelrodd, kriminellt tunga åttor
Diagonallyft på boll
"Dyngbaggen" (dvs som skalbaggen fast med en boll mellan händer och knän)
Russian twist
Klätterplanka/flåsklättring

Riktigt härligt pass, kände mig grymmestark och orkade hur mycket som helst. Jag avslutade passet med att träna lite på att stå i brygga över en boll och sen slängde jag mig in i duschen och gasellcyklade till kontoret.

Det blev en ganska bra kontorsdag. Frulle med kollegorna, personalmöte för intro av två nya chefer, beta av grejer i mailboxen och sånt. På lunchen dissade vi matsalen och knallade iväg för att testa det nya sushistället i närheten. Typiskt bra, vi kan gå dit igen! Eftermiddagen rullade på och snart var det dags att cykla till gymmet och ta hand om två kunder innan jag gasellcyklade hem. Kamma katter, dammsuga, sätta igång med maten och vips var Joakim hemma och vi kunde sätta oss med mat och en välbehövlig fredagsöl.

Jag är riktigt nöjd med min dag och jag ska försöka behålla samma sköna energi nästa vecka. Den har potential att bli helt AWESOME om jag sköter det på rätt sätt, nämligen!

Inga kommentarer: