torsdag 6 december 2012

Holiday Running Streak, dag 14 - transportjogg

Nu har jag sprungit varje dag i två veckor. Det sägs att det tar 21-28 dagar att bygga en vana. Jag undrar om jag kan sluta springa efter nyårsdagen ;-)

Dagens löpning blev en transportjogg hem till radhuset för att ta itu med bodelning och flyttpackning. Knappa 7 km transportjogg mestadels på cykel- och gångvägar, vissa plogade, andra inte. Och det var riktigt skönt. Även om benen är brutalstela efter gårdagens övningar och jag faktiskt hade kompressionstights på kontoret i dag (jodå!) så var det ganska trevligt att sträcka ut benen lite och få lite cirkulation. Och även om det är jobbigt att dela upp alla grejer i huset så är det skönt att få lite fart på flyttpackandet också. Snart är det dags ju!

I morgon väntar PT-pass och 1,6 km på löpbandet innan julbord på jobbet... Fördelen med att träna innan julbordet är att man blir rätt hungrig. Nackdelen är att man kanske blir lite trött! Å andra sidan har jag planer på NMT lördag morgon så det är nog lika bra att det inte blir så sent.

Inga kommentarer: