fredag 7 december 2012

PT-pass överkropp - skrytläge!

I dag var det dags för överkroppspass med PT-Malou. Och så inledde vi med lite tester för ordningens skull också - även om jag hatar vågen så var jag kompis med den i dag, för jag har lagt på mig ungefär 2 kg muskelmassa på 4 månader. Och DET är bra! (sen att man inte kan lita 100% på vågen är jag ju medveten om, men en ökning i muskelmassa oavsett hur liten är en positiv utveckling)

Dagens pass då. Uppvärmningen är samma som för det andra passet - 1000 m rodd, sen kombon 10 benböj - 5 superman - 5 armhävningar x 3. Och så gav vi oss på bänkpressen. Jag har fajtats med 22½ kg ett antal gånger och smög lite med 25 kg i förra veckan, årets mål var 30 kg x 10 och när jag provade med 30 kg senast fick jag inte ens upp stången. Vi körde två uppvärmningsset med 20 och 25 kg utan problem och sen körde jag 10 reps med 30 kg bara sådär. Årsmålet fixat alltså! YES!

Latsdrag i kabelmaskin, axelpress med hantlar sittandes på boll (SJUKT jobbigt!), bred skivstångsrodd var de övriga "stora" övningarna. Sen ett mysigt superset bestående av bicepshäv och tricepsdips med fötterna på boll, båda i Smithen. Passet avslutas med en cirkel för baksida axlar som är hiskeligt jobbigt men kommer ge bra resultat - och naprapat-Jimmy kommer älska Malou för att hon tvingar mig att göra just de övningarna.

Sen hade vi lite tid över så Malou hämtade gummibandet och plågade mig med chins, pullups och toes to bar i Smithen också, 3 set av varje. Det där gummibandet är en vansinnigt bra grej. Och ett mål för 2013 måste helt klart bli chins! Jag avslutade passet med 1,7 km på löpbandet - i Fivefingers - trots att mina vader protesterade. Nu har jag sprungit varje dag i 15 dagar. Och fler ska det bli!

Nu är jag duschad och piffad till tänderna för strax är det dags för julbord på jobbet. Ett hett tips är att jag kommer äta som en galning, inte ösa på med alkohol och gå hem tidigt. För det är NMT i morgon....

1 kommentar:

Malou sa...

Grymt jobb! Mot chins:)