onsdag 12 augusti 2015

Smygstart vardag...

Tillbaka i gymmet för att köra en företagslöpning i dag. Stor företagskickoff på Malmö Live och de kontaktade mig redan i våras för att boka in två löppass med två instruktörer på varje. Jätteroligt! Jag tog med mig kollega Tobias och vi stack bort till konferensen och plockade ihop vår grupp som vi delade i två - ett distanspass i ca 5:15-tempo i 45 minuter med Tobbe och ett teknik/intervallpass med mig. Jag insåg rätt snabbt att två fartgrupper inte skulle göra alla lyckliga och valde därför att köra ett alternativpass för de som inte tyckte farten på distanspasset passade. Plus att min hälsena mår lite bättre av att jag inte springer 6-7 km asfalt!

Det var konferensdeltagare som redan suttit still i 1½ dag och de var rätt taggade på att röra på sig och få fart på kropparna! Vi joggade 5 min bort till slottsparken och körde lite uppvärmningsövningar innan det blev lite blandad löpskolning och sedan en kort intervallstege för att skapa energi inför eftermiddagen. Sen joggade vi tillbaka till hotellet då 45 minuter hade passerat och deltagarna skulle hinna duscha och äta lunch innan kickoffen fortsatte. Mycket trevligt!


Retur till gymmet och in till "grannen" Redfellas för att hämta lunch som jag mumsade i mig medan jag analyserade en kunds kostdagbok inför bokad tid. Vi hann med en halvtimmes kostrådgivning baserat på kostdagboken och sedan en halvtimmes balansträning och corestyrka. Och sen var jag färdigjobbad för dagen och kunde rulla hem igen genom ett soligt Malmö. Kalasbra!

Kom hem, drack te, slappade lite, organiserade middag. Nu lugn kväll framför Star Wars!

Kvällsmålet har ni nedan. Efter Stena Lines hemska servering på FS Sassnitz så kände jag att jag behövde göra något bra för kroppen så jag kör lite sockerdetox light. Inga förbud utan jag kör AA-style - just i dag (och i går) väljer jag att jag inte behöver något socker och jag förser min kropp med bra näring först och främst. Trots senaste veckans efterrätter, tårtor och glass känner jag mig varken hispig eller sockerabstinent och jag tar det som ett tecken på att kroppen är i bra form. Fast det känns skönt att ladda upp med bra grejer!
Äpple, ost, nötter, kvällste med mjölk. Allt jag behöver!

Inga kommentarer: