fredag 30 oktober 2015

Det där med att våga lyssna...

Lugn morgon i morse och nästan 1½ timme ensam på kontoret där jag fick undan ungefär hur mycket som helst innan mina kollegor rasslade in.

Sen, efter lunch, kom det ett sms om att min eftermiddagskund ville avboka sitt PT-pass. Jag hade tänkt gå och träna mellan kontorsjobbet och PT-timmen. Samtidigt meddelade Joakim att han var på hemväg tidigare än tänkt. Och jag satt där och kände mig trött och magen hade valt att bryta ihop lite som den gärna gör när tempot har varit lite för högt. Så att... ja, vadå?

"Borde" gå och träna. Det står ju i schemat. Fast nej. Jag "borde" inget annat än känna efter hur jag mår och agera i enlighet med det. Och är jag trött och sliten och magen har kraschat så finns det absolut ingen anledning att jag ska gå och köra ett gympass för det kommer faktiskt inte ge några positiva resultat.

Således åkte jag med gott samvete raka vägen hem klockan 13.30 och tog det LUGNT. Drack te, klappade katter, plockade undan lite. Tog en runda med dammsugaren. Joakim meddelade lätt försening på skjutsen hem så jag hann dricka te och äta skorpor i lugn och ro också innan det var dags att hämta upp honom. Ja, innan han ens borde ha lämnat Göteborg hade vi ätit middag, vilken lyx :-)

Nytt träningsupplägg från coach Madde har landat i mailboxen och det blir helt nytt fokus från på måndag. Och ett helt annat schema - för från och med måndag jobbar jag bara 60% på mitt "vuxenjobb". Det innebär kortare dagar, utrymme för egen träning, kanske till och med utrymme för en löprunda i stan i dagsljus under vintern. Det innebär mindre stress för egen del, för nu har det varit så att jag inte har jobbat alla timmar jag "borde" på måndagar och tisdagar då det är mycket i gymmet, och då har jag behövt jobba in dem under resten av veckan. Nu slipper jag ha dåligt samvete över att inte få ihop mina timmar. Bättre balans = mindre stress = gladare jag. Win-win helt enkelt!

Fast först - på coachens order - ska jag ha "en riktigt lugn och härlig helg", precis vad jag behöver :-)

Inga kommentarer: