söndag 18 oktober 2015

Kan man träna med träningsvärk?

Svar JA! Fast man behöver ju inte slita på samma muskler två dagar på raken!

Jag har infernalisk träningsvärk efter gårdagens benpass, stönar och asgarvar om vartannat när jag går i trappor, och gillar läget. För det gick ju bra att träna. Och när Joakim frågade i morse vad jag ville göra i dag så sa jag att jag allra helst ville åka till gymmet och discogymma för det var så roligt att träna i går. Så blev det.

Söndag innebär gratis parkering och ingen stress så vi tränade i en timme och en kvart innan vi tyckte att det räckte. Jag slängde ihop ett pass med sånt jag behövde och sånt som är roligt. Noggrann uppvärmning och prehab för axlarna. Arbete med bröstrygg och muskler runt skulderbladen för korrekt placering av dem innan jag körde igång med tyngre grejer. Bänkpressade lite och konstaterade att bänkpress är färskvara, monsterfail på ynka 35 kg så det var tur att jag hade passning :-D garvade mest åt det och gick till kabelmaskinen och körde lite flyes sen. En massa jobb med axlar för att det numera är roligt och inte pestigt, och sen blev det biceps och triceps några vändor innan jag avslutade med två magövningar. Lite ryggmuskler har jag tydligen kvar som synes :-)

Trötta, hungriga och nyduschade stack vi hem och åt resterna av min thai-takeaway från i fredags och chillade sen i soffan med varsin bok. Skönt! Sen spenderade Joakim mycket av eftermiddagen med att laga en gryta Boeuf Bourguignon som blev kvällens middag och veckans foodprep till mig. Jag har dessutom handlat hem kvargburkar och Babybel-ostar och fixat några portioner chiapudding med hallon så jag lär klara mig bra kommande vecka. Som ser ganska överkomlig ut när jag tittar på schemat - trots att jag har 17 PT-pass så verkar det hanterbart och jag har några tidiga kvällar också plus att jag har bokat in mina egna träningspass i kalendern så att de blir av. Mycket nöjd med det.

Annars känns det lite som "reboot" just nu, nån slags nystart efter att förkylningen har släppt. Märkte i går och i dag att kroppen är redo att ta till sig träningen och det är väl tur eftersom jag faktiskt har egen träning på schemat redan i morgon och då ska försöka följa Maddes träningsschema. Sen kommer jag vara ganska trött i kroppen och det är ok för tisdag blir nämligen en hel vilodag och onsdag har jag bara en lätt morgonjogg och så en inbokad massage innan det är dags för styrketräning igen torsdag och fredag.

Känner mig återhämtad och ompysslad och i mental balans efter den här sköna helgen så jag är redo för ny ensamvecka. Börjar faktiskt vänja mig så smått vid läget nu efter två månader. Kommande veckas fokusområde är som jag nämnde i fredags att äta de där fördömda mellanmålen i stället för att hoppa över dem och tro att det nog reder sig!

Inga kommentarer: