söndag 6 maj 2018

Har du slutat blogga?

Det var Joakim som frågade.

Nej, jag har inte slutat - jag verkade bara behöva en liten paus. Kände att jag inte hade så mycket att skriva om utan att det mest bara blev beskrivningar av samma vardag hela tiden, och det är kanske inte så spännande för läsarskaran? Det är ju sällan ni hör av er i kommentarsfältet fast jag ser att ni är inne och läser ;-)

Det har blivit vår, jag har hunnit fylla år, och vi ligger i startgroparna för badrumsrenovering - så kan man sammanfatta det!

Födelsedagen firade jag i princip i en vecka. Jag tog eget ansvar för firandet på själva dagen eftersom det var en onsdag - inledde med tunga marklyft och cafefrukost och fortsatte med sushi och bakelse på kvällen. Det var ändå en ganska bra dag! Helgen bjöd på både bubbel och lite "orienteringsträning" i knallgrön bokskog och så avslutade vi med att ta in på hotell på kvällen den 1 maj så jag kunde börja arbetsdagen på onsdagen med hotellfrukost och fem minuters cykeltur till jobbet. Smidigt och kul :-)

Joakim har varit iväg torsdag-söndag för att fiska med grabbgänget. Jag har tränat, varit på Ikea, klippt och färgat håret och röjt en hel del här hemma - lagt upp grejer på vinden och slängt saker som inte behövs. Prepp för renovering av ett badrum (alltså vi har två, så det går ingen nöd på oss, men det behöver förberedas ändå!). Bland annat ska alla katternas grejer få flytta in i ett rum så vi kan stänga om katterna på dagen när byggjobbarna går här och vi behöver också tömma en yta där alla badrumsgrejer kan stå under tiden.

Pollenexplosionen ute verkar ha tröttat ut mig något enormt, i går försökte jag morgonjogga men varken huvudet, benen eller andningen hade nån lust att samarbeta så jag gav upp efter ynka 2,5 km. Bådar inte gott inför nästa helg då det vankas 6-timmarslopp! Men fördelen med 6-timmars är ju att man kan däcka på innerplan och gråta en skvätt och ta en fika för att sedan fortsätta springa en stund till :-D


Inga kommentarer: