onsdag 17 april 2013

Hemmapass!

Det är ju tanken att jag ska försöka ha lite pigga ben inför helgens löparläger så därför blev det ingen NMT i dag. Och i morgon blir det vilodag (förutom att jag ska cykla till jobbet). Men eftersom det inte blev nån träning i går kände jag för att ge överkroppen en rejäl omgång och i dag blev det enklast att göra det på hemmaplan.

Tabata-app i telefonen, musik på datorn, en köksstol, ett par hantlar och en yogamatta. Sen var det bara att köra. Började med 2 minuter i planka (NMT-utmaning!) och sen körde jag tabata-intervaller i trekvart ungefär. Bröstpress, situps, armhävningar varvat med rygglyft, hantelrodd (två omgångar), bicepscurls och tricepsdips, axelpress varvat med benböj, rumplyft med ett ben på stol och det andra i luften, dynamisk trepunktsplanka - svetten rann och överkroppen fick sitt. Med råge.

Egentligen var jag springsugen också men det får vänta. Sparar mitt spring i benen tills jag behöver det i helgen!

Inga kommentarer: