måndag 19 augusti 2013

NMT - wohoo!

I dag var det NMT och jag kände starkt att jag behövde få vara "en vanlig människa" efter att ha instruerat, varit skadad länge och ankrat ett antal gånger. Så jag var en vanlig människa i grön väst och försökte låta bli att "ankra". Fast jag håller ju fortfarande på och repeterar kommandon, korrigerar övningar och peppar gänget... ahem. Okej, jag kanske behöver träna lite på det där ;-)

Anyway, det var Ida som höll i dagens pass med ett tjugotal glada deltagare och vi inledde som vanligt med att gå och jogga, rulla lite axlar och veva med armarna. Mellan joggvarven lade Ida in upphopp och situps och armhävningar och sånt. Framme vid bron var det dags för tricepsdips där partnern höll i benen innan vi joggade vidare bort mot stockarna. Här delades vi upp i två grupper - en som körde boxjumps på stockarna och en som körde kullerbytta följt av jogg uppför sluttningen och baklänges jogg tillbaka. Vi körde övningarna i två minuter innan vi bytte övning med varann och körde två minuter till. Sen samling, vattenpass och uppställning på kolonner för vidare transport.

Vi joggade en bit till och sen var det dags för nästa långintervall. Antingen "idioten" eller den fantastiska grodhopps-burpees-varianten. Jag tror seriöst det är världens sämsta transportform, eller kanske näst sämsta i tuff kamp med "döende sälen"... Hursomhelst, här var det tre minuter på varje station som gällde. Och det var sanslöst jobbigt. Det där med spänst och kondition tar rätt mycket stryk på 4 veckor kan jag meddela!

Vi sprang lite till och ställde sen upp i cirkel på cricketplan där vi körde benböj i två minuter - antingen vanliga eller såna med puls. Sen sprang vi vidare med brännande lårmuskler bort mot.... oh yes, Idas favoritbacke. Som jag inte gillar just nu för den är väldigt knölig och gropig och besvärlig att springa i men nu var det ju NMT så jag gör som jag blir tillsagd. Punkt.

Vid backen jobbade vi tre och tre tillsammans. En skulle springa upp i backen och ner igen medan de två andra gjorde en parövning och så bytte vi tills alla hade gjort allt. Vi körde "finnen", benpress med kompis, hoppa över/krypa under kompis, knuffa kompis uppför backen och finnen igen bara för att. Medan vi väntade på att alla skulle bli klara körde vi kräftputtning, klappa varann på axlarna, plankan med ålning under, knäböj där vi höll varann i händerna och sen blev det nog en plankan med ålning igen där på slutet tror jag...

Sen joggade vi tillbaka mot starten och stretchade och så föreslog nån glad optimist 40 upphopp vilket var helt klockrent efter alla benövningar i dag.....

Jag sprang till och från passet och jag gjorde allt i hela NMT-passet. Det var hysteriskt jobbigt och jag är supernöjd! I morgon: gymmet. Fokus överkropp. Bänkpress, lats, triceps, biceps, core. Yeah!

Inga kommentarer: