måndag 24 februari 2014

Måndag. Fokusera på positivt!

Jag är inte så jätteförtjust i måndagar. Men i dag lade jag fokus på bra grejer och lyckades få till en rätt bra måndag ändå!

Det hela började egentligen i morse när jag drog upp rullgardinerna och i stället för kompakt mörker såg en knallrosa soluppgångshimmel! Fantastiskt vackert och motiverande att cykla till jobbet i. Sen hade jag med mig världens godaste macka till förmiddagsmålet - Fazer Rågmust med avocado, brieost och cognacsmedvurst. Åh, himmelskt gott och mättande. Och på lunchen tog jag med mig en mugg te ner till bryggan och satt ute i solen i 5 minuter och bara njöt. Det var inte supervarmt men det gick an så länge man satt i lä. Och så en cykeltur hem med sol på nosen - ni kan väl inte annat än hålla med om att det låter som ett framgångsrecept?

Jag kände mig rätt så energisk när det var NMT-dags och bestämde mig för att springa ner till Bulltofta. Trots att jag visste att det var ett Daniel K-pass och därmed risk för mycket löpning. Och så blev det - bara i uppvärmningen avverkade vi nästan 2 km på grusbanan runt cirkusplatsen. Daniel skickade sen iväg oss att hitta små och stora stenar och när vi kom tillbaka dukade han upp till "NMT-Monopol"!

Två lag turades om att slå med tärningar och flytta sin spelbricka. Antalet prickar på tärningar avgjorde antalet repetitioner av den övningen brickan landade på. Varje gång nån hade landat på ett fält placerades det ut en liten sten som lade på ett set övningar. Landade man på burpees med en 8 första gången var det 8 burpees, nästa gång när nån landade med en sexa blev det 2 x 6 = 12 etc. Vanligvis var det bara eget lag som gjorde övningen utom på fältet "alla joggar" då alla sprang ett varv runt plan. Lyckligtvis var "alla joggar" och några andra fält undantag från regeln om stenen som ökade antalet, för kuta 2-3 varv runt plan är inte så jättekul....

Det fanns också fältet "sprint + planka" där laget som hade slagit med tärningen kutade ett varv för fulla muggar medan det andra laget stod i planka så länge. Likaså "jägarvila + triceps" som innebar att man gjorde tricepsdips på motståndarlagets knän där de stod i jägarvila. Det blev ett kul och varierat pass med rätt mycket löpning - jag hade nästan 5 km på klockan plus jogg dit + hem = 9 km avverkade i dag. Inte helt optimalt för muskelbygget alltså men jag får mula i mig lite extra mat i kväll och i morgon helt enkelt så går det nog vägen ändå.

I morgon är det tisdag och tisdagar är alltid bra dagar. För tisdagar betyder bänkpresspass på morgonen och B.A.B.Y. Runners Team på kvällen. Alltid en vinnare :-)


Inga kommentarer: