lördag 15 februari 2014

Småsaker att bli glad av på en lördag

  • Insikten att jag behövde vila efter PT-pass två dagar på raken och med ett till på schemat i morgon
  • Skicka iväg sambon på NMT och greja i köket i stället
  • Nybakade hembakade grova morotsfrallor som doftade i hela lägenheten
  • Charlotte Kalla. Vilken vinnarskalle. Åh, så grym hon var på sistasträckan - men en stafett vinns av laget och här har vi både duktiga skidåkare och en helt fantastisk lagkänsla. Glädjetårar och jubel och OS-guld. Underbart!
  • En sväng på Stadiums rea där jag envist höll i mitt köpstopp trots alla lockande reaställ men hjälpte Joakim att hitta och prova ut det han behövde
  • Fika på Espresso House c/o Ilva (dirty chai + morotsmuffin = WIN!)
  • Lättlagad lördagsmiddag och ett glas vitt till
  • Träningsvärk i hela kroppen och längt till nästa tunga pass på gymmet

Det gjorde mig glad i dag. Inga stora världsomvälvande grejer (förutom Charlotte Kalla kanske). Just the little things.

Och förresten har J och jag äntligen sålt vårt hus. Allt är klart och påskrivet. Nästa hinder att övervinna är att packa ner det sista och att fördela möbler men det känns överkomligt. Vi behövde det här avslutet båda två. Snart läge att förverkliga den där hemliga planen....

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Alltså, vad har jag missat? Ska ni flytta? Vart då? När? Vad kul! :)