torsdag 3 april 2014

NMT - hej, ljuset!

Tredje kvällspasset denna vecka och SÅ skönt det är att ljuset är tillbaka på kvällarna. Jag ser mina deltagare, de ser mig, det blir lättare att uppmärksamma tekniken och att le mot kvällssolen!

Jag hade äran att instruera i Lund i kväll för sju tappra soldater. Egentligen hade jag ställt in mig på ett pass med många nya deltagare eftersom vi hade några stycken i går, men icke - det var gamla bekanta hela vägen. Vilket såklart gör det enklare att instruera men jag fick tänka om lite för att få till ett bra pass.

Vi började med att värma upp och gå björngång uppför trappan, sedan diverse förflyttningssätt längs med "bananen". När deltagarna var tillräckligt varma drog vi i gång första delen av passet. 5 armhävningar, 10 situps, 15 rygglyft, sedan en sträcka ankgång, en sträcka ålning, en sträcka björngång och ett löpvarv för att börja om igen. Det blev 4-6 varv beroende på dagsformen för deltagarna.

Därpå förflyttade vi oss bort till andra sidan platån, vid den branta backen. Här blev det synd om benen i stället. 10 knäböj med puls och hopp, 10 utfall framåt/sida/bakåt, 20 sek jägarvila och en backsprint. Heja gänget! Vi körde 3 varv och väntade in kompisarna i jägarvila. Sedan blev det ålning under plankor och ryggålning under stående hund för att vila lite innan sista sekvensen: 10-9-8-7....1 av burpees och atomic situps. JA, den är jobbig :-) men gänget körde hårt ändå!

Vi rundade av med en sträcka bockhopp och tunnelkrypning innan vi tog oss nedför trappan och fortsatte "hemåt" med jägarmarsch och så fri fart sista biten. 32 upphopp senare var det dags för stretch. De flesta deltagare verkade nöjda med passet och jag tyckte också det flöt på bra i dag. Tack för i kväll!

Inga kommentarer: