fredag 4 april 2014

Välkommen till.. paradiset :-)

I alla fall det som är paradiset för mig: Ställen där jag kan äta, sova, träna. Kanske bada lite. Där nån annan lagar maten, planerar träningen, lägger schemat.

Den här helgen ligger paradiset i Tylösand. Vi åkte upp efter lunch och landade i ett soligt Tylösand där vi fick en uppgradering av rummet "on the house" och checkade in i lugn och ro, packade upp, åt mellanmål och svidade om för helgens första löpning. 15 minuter ut, 15 minuter hem. Cirka 5 kilometer längs Prins Bertils Stig och stranden. Finfint! Sedan kastade vi oss i spa't där jag hängde med på ett halvt vattenjympapass bara för att det var kul innan det var dags att svida om för middag.

Vi är ungefär 30 personer som har valt att tillbringa helgen med MarathonMia på Tylösand. Fem löppass, tre föreläsningar och god mat står på schemat. Plus tid i The Spa, såklart! I kväll har Mia själv berättat om sin resa från en kilometer till 246 kilometer - inspirerande. Och så har vi ätit god mat och snackat... ja, löpning såklart. Vad annars?

I morgon ska vi kanske morgonjogga. Om vi är vakna. Eller så går vi och äter långfrulle i stället. Jag har bokat en kiropraktorkoll på morgonen också - innan löpteknikpasset. Efter lunch blir det backintervaller och sen undrar jag om inte det är bad-dags igen innan kvällens föreläsning och middag!

Inga kommentarer: