fredag 24 juli 2015

Semesterfredag! Äntligen!

Tidig väckarklocka för mig i dag - fast ännu tidigare för Joakim för han skulle upp och fiska minsann. Jag somnade om några timmar till innan jag gick upp, slevade i mig min gröt och cyklade mot gymmet.

Härligt morgontomt gym, lugn och ro för träning av axlar och mage. Kände mig stark och snygg i dag och njöt av mitt träningspass utan stress. Lite störmoment i form av en gymstammis som har en irriterande tendens att stånka, stöna och svära under passet ;-) men visst låter jag lite också när jag pysslar med frivändningar med stöt så det kan man stå ut med! Till och med maghjulet kändes överkomligt i dag även om det blev några "magplask" som vanligt... Det bjuder jag på!

Åkte till jobbet, diskuterade sociala avgifter med revisionsbyrån, diskuterade PUL tvärs över hela Europa och städade under tiden undan de sista grejerna som behövde göras. Att-göra-listan avslutades med "arkivera" och "rensa skrivbordet" och de uppgifterna utfördes till punkt och pricka så att jag kan komma tillbaka till ett prydligt kontor (såvida inte mina kollegor dräller en himmelens massa papper alltså men hoppet lever i alla fall!)

Och jag har redan mentalt lämnat jobbet på jobbet för jag har längtat så vansinnigt mycket efter den här semestern. Siktar in mig på att ha glömt mitt lösenord när jag kommer tillbaka :-)

Kom hem, kramade Joakim, skräpade på golvet med katterna en stund och bara njöt av att landa innan vi stack till Citygross och handlade lyxlax som serverades med gårdagens rester: fransk potatissallad och grillade grönsaker med fetaost. Och bubbel för att fira semestern. Wohoo! Inga väckarklockor. Tider att passa bara om jag själv vill det (dvs PT-kunder och sånt). Ledigt. MIN tid. VÅR semester att göra vad vi vill med. Underbart.
Bjuder på morgonens utsikt från gymmet. Älskar våra stora fönster ut mot kanalen!

Inga kommentarer: