fredag 31 juli 2015

Street Food - enkelt och gott!

I går var vi på Bierhaus och drack tyskt öl och njöt av Käsespätzle, A'Haxen och Apfelstrudel. Sen kväll, sovmorgon, lugn förmiddag. Betade av lite administrativt arbete (skriva rent träningsprogram och boka in några kundpass) innan jag satte autosvar på PT-mailen för att ta lite ledigt. Skönt!

Sen åkte vi ner till Limhamn för att kika lite på Hamnfestivalen och leta upp lämplig lunch. Det var grått och blåsigt och ganska folktomt men mattorget var det fart på och vi botaniserade lite innan vi bestämde oss. "Gastronomi och Harmoni" erbjöd en fin sallad med tuppbröst, kantareller m.m. som Joakim fastnade för och där handlade vi även äppelmust från Sövde till Joakim och svartvinbärsdryck från Linas och Binas till mig.

Jag var nyfiken på Casual Street Food som erbjöd Fish Tacos och det var en höjdare! Sån där riktigt bra genomtänkt street food - okonstlat men vansinnigt gott. Standardtortillas som fylldes med smakrik chilimajonnäs, perfekt krispig friterad torsk och en enkel mangosalsa som mest var mango, chili och koriander. Enkelt och o-pyssligt, bra och rena smaker. I like! Hann inte fotografera för jag var vansinnigt hungrig :-) En liten fågel har sjungit om att Casuals burgare också är bra så de står på prova-på-listan numera!

Vi traskade runt lite i gråvädret och lyssnade på lite av barnshowen (mest för att två av Joakims kompisar var på scen, då) innan vi begav oss hem igen.

Till kvällen blev det streetfoodstyle igen fast hemma. I Linas Matkasse i våras fick vi en lammfärspizza som vi var sugna på att göra igen. Färdiga surdegsbottnar bakas i ugn och sen hade vi turkisk yoghurt, en lammfärsröra, grillad paprika och fetaost på. Hade också lätt kunnat vara streetfood i nån matbod även om det är lite pyssligt att hålla på att grilla paprika och dra av skalen men det går nog att effektivisera tänker jag.

Annars har dagen inte bjudit på så mycket mer än att chilla för min del och det har varit rätt skönt. Inga måsten. Kände mig inte träningssugen så då struntade jag i det, världen lär inte gå under för det :-)

Inga kommentarer: