lördag 12 september 2015

Lördagspasset

Den där mat- och sovklockan är ju obeveklig när man går upp före sex på vardagar. Joakim har samma dygnsrytm så det innebar att halv sju var vi ganska vakna båda två! Frukostgröt och sen passade jag på att få skjuts till gymmet och avverka mitt eget styrkepass innan jag hade en PT-kund.

Dagens pass var "discopasset" (dvs överkropp) och om jag får säga det själv så gick det riktigt bra i dag! Egentligen ska jag göra 5 minuters uppvärmning i roddmaskin eller crosstrainer men gymmet såg ut som hejkomochhjälpmig efter fredagsgängets framfart så jag körde en lite mer funktionell uppvärmning av typen "plocka viktskivor"! Att folk inte kan plocka undan efter sig. Viktskivor överallt, lämna stängerna lastade (helst ojämnt också) och klaga på att de blir sneda... Nåja. Skaplig helkroppsuppvärmning får man ju av att lyfta vikter från högt och lågt och hänga dem på rätt plats :-)

Uppvärmning och prehab axlar först på tur innan jag gav mig på favoriten kryssdrag. Hej, baksida axlar! Satt fint i dag, tungt och jävligt men bra teknik. Enarmsarmhävningar nästa, jag utmanar djupet litelite till i varje pass och när jag inte orkar fler kör jag teardrop pushups tills jag inte orkar mer. Älskar. Även om det blir några faceplants på mattan när krafterna tar slut!

Sidolyften körs som dropset just nu och sidolyft är tungt så jag radar upp en hel hoper gulliga småhantlar och grinar illa. Men i dag gick det faktiskt att öka så att jag började med 5 kg och slutade på 2 kg!
Sammantaget blev det ett riktigt bra pass och magövningarna i slutet gick riktigt fint. Stark och stabil var känslan jag lämnade gymmet med - gick in och bytte till PT-kläder och sen fick dagens kund det utsökta nöjet att träna med en ganska endorfinstinn och glad PT.

Efter avklarat pass och jobb blev jag upphämtad och åkte hem och åt lunch och duschade. Lite födelsedagsfirande för Joakim har vi också hunnit med och mer blir det i kväll med biff och kall öl enligt önskemål :-) Eftermiddagen har tillbringats med Finnkampen, alltid lika roligt även om det just nu inte riktigt går Sveriges väg på alla håll!

Inga kommentarer: