onsdag 30 september 2015

Soliga septemberdagar

Jag har haft två andlöst vackra och givande dagar tillsammans med mitt team på kontoret och jag är oändligt tacksam. Fast också lite, lite ledsen. För måndag eftermiddag började jag känna av att det kliade lite i svalget och kilade prompt till apoteket för att skaffa fram Coldzyme. Jag tror jag önskade mig att alla förkylningskänningar skulle ha försvunnit till i går morse men nja, inte riktigt. Således - ingen egenträning men två kunder att beta av på gymmet innan jag åkte hem för att kolla mailen och fixa eventuella kriser och sen packa och åka iväg.

Teambuilding med start vid lunch i går. På Mossbylund utanför Abbekås, precis vid havet. Ett skönt ställe i nygammal stil som väntade på oss i solen när vi kom fram. Tyst och lugnt, med fantastiskt bra mat, trevlig service och de skönaste hotellsängar jag sovit i på länge. Gårdagen spenderade vi med klassiska lära-känna-varandra aktiviteter, självpresentationer och feedback. Sen fick vi några timmars ledighet som jag valde att spendera i spa-avdelningen med simning, bastu och bubbelpool plus välbehövlig egentid med en bok och en mugg te för att ladda om. Middag sen - löjligt god lax till förrätt, perfekt ryggbiff till huvudrätt och en härlig chokladglass med körsbär till efterrätt. Mina kollegor satt uppe en stund till men jag kröp i säng redan vid tio.

Vaknade tidigt i morse, som vanligt. Drog på mig varma kläder och smög ut i morgonljuset. Före soluppgång gick jag längs havet. Det var SÅ vackert. Jag ville egentligen springa men fattade ju att det var en dum idé och nöjde mig med rask promenad. Fick upp värmen, skuttade över vattendrag, tittade på fåglar, måne, och solen som steg upp ur havet. Var tvungen att sätta mig en stund och bara titta på det lysande klotet som plötsligt dök upp och badade allting i varmt ljus. Helt underbart!

Jag tog en varm dusch och gick sen och spanade in frukostbuffé. Inte stor, men tillräcklig. Riktigt te, äggröra och bacon, nybakat bröd, pålägg, frukt, yoghurt. Allt man behöver, helt enkelt. Mina kollegor droppade in efter hand och vi satt och småpratade tills det var dags att dra igång dagsprogrammet! Dagen idag spenderades med att staka ut banan för kommande 1½ år ungefär - värdegrund, organisation, projekt m.m. Det var fantastiskt givande och jag är imponerad över hur långt vi kom! Att vi dessutom blev bortskämda med nybakade kanelbullar till förmiddagsfikat, mera god lax till lunch och perfekt crème brûlée till eftermiddagsfikat var liksom bara en bonus.

Sen har jag skjutsat hem min trötta kropp och matat den med matlåda från frysen (inte alls lika gott!) och meddelat Madde att vi måste avboka min PT-timme med henne på fredag. Jag har inte svärord så det räcker för att förklara hur besviken jag är men jag fattar också att det är bättre att inte chansa och förhoppningsvis kunna njuta av Runner's Convention på lördag i stället. Fram till dess fortsätter jag bekämpa förkylning med nässköljning och Coldzyme - och VILA.

Jag kan varmt rekommendera konferens eller övernattning på Mossbylund, det var ett riktigt trevligt ställe :-)

Inga kommentarer: