fredag 18 september 2015

Två smockfulla dagar. Igen.

Puh. Det blev lite väl mycket fart på slutet av den här veckan kan man säga! I går som alltså var torsdag gick jag upp strax efter halv sex och klämde lite BCAA och riskakor och sen var jag ute och morgonjoggade 4½ km. Jag fick för mig att det regnade när väckarklockan ringde men när jag kikade ut regnade det inte alls så det fanns inga ursäkter. Och tur var väl det för den löprundan behövdes nog!

Efter te, smoothie och en dusch tog jag bilen till jobbet och bättrade på frukosten med en surdegsmacka och en latte. Bra påfyllning! Efter avslutad arbetsdag stack jag till gymmet och där blev det full fart. Konsultation med ny kund, blev sen haffad av annan kund som ville boka in konsultation som vi spikade in i kalendern och sen hade jag en inbokad kund att träna för att avsluta dagen med ytterligare en kundkonsultation. Och som grädde på moset så satt jag och korresponderade via mail med en kund för att trimma in dennes målsättningar med vad man kan hinna med på en PT-timme och boka in en konsultation till. Joråsåatteh....

Kom hem nånstans vid halv sju, värmde ekologisk ärtsoppa och fyllde på med pannkakor med vaniljkvarg och färska bär. Puh... andas! Jag yogade en skön halvtimme och lyckades lägga mig i hyfsad tid.

Sov som en kratta i natt, var uppe och stängde fönstret nån gång efter midnatt för att det blåste så förtvivlat. Lika bra att gå upp nån minut innan klockan ringde alltså. Frukost och så bilen till jobbets parkering och kort promenad till gymmet för veckans discopass. Eller, disco och disco, det ÄR ju ganska funktionellt :-) Axelprehab och enarmsarmhävningar och sånt ju. Tufft men kul och jag kände mig stark trots dålig sömn, anar att det kan komma tillbaka senare i kväll men det går väl att leva med!

Efter ett bra träningspass powerwalkade jag till kontoret och där stod frukosten framdukad så det var helt perfekt. Andrafrulle alltså och så börja jobba undan lite surdegar. Finns lite utmaningar för tillfället med folk som är skickade kors och tvärs över jordklotet får jag erkänna! Och sen rejsade jag retur till gymmet för att hantera en kund som hade bokat en kroppsanalys. När vi var klara var klockan halv fyra och då vet jag av erfarenhet att det är bilköer typ halva vägen hem. Inte roligt. Så jag promenerade över bron till Centralen och satte mig på Starbucks och fredagsfikade och läste en bok. Fördelen med att fredagschilla nån annanstans än hemma är att då kan jag inte komma på femti miljoner småsaker att göra heller utan jag sitter faktiskt stilla och andas i trekvart :-)

Ordningsam som jag är tog jag rundan förbi apoteket på väg tillbaka till bilen och hämtade ut astmamediciner innan jag åkte hemåt - nu UTAN kö. Pratade med Joakim som var på hemväg, tog en runda med snabeldraken och slängde mig sen på yogamattan och gav ryggen lite kärlek. Middag kombinerades med "Hela Sverige bakar" från igår och så var det minsann dags att ta bilen till Centralen och hämta hem rekryten. Nu är hela hushållet samlat i soffan igen och vi ska ha en äkta slapparhelg. Hurra!

Inga kommentarer: