torsdag 26 november 2015

If you fail to plan, you plan to fail...

Jag är väldigt bra på att planera in min egen träning i mitt schema. Och på att planera när jag ska vara på kontoret och på gymmet. Däremot har jag rätt ofta "otur när jag tänker" när jag planerar mitt schema på gymmet - och missa att jag behöver lite matraster emellanåt!

I dag var typiskt en sån dag då jag hade glömt att tänka. Både när jag la mitt schema och när jag planerade mat - för det jag hade hemma i morse när jag skulle iväg var kvarg - och mera kvarg. Lite trista mellanmål. Eftersom min "matrast" under eftermiddagen var en hel kvart så fanns det ingen möjlighet att gå iväg och handla nåt bättre heller. Eller jo, det hinner jag på en kvart, men inte att äta upp det också!

Fast ibland så får man lite hjälp på traven. För en sen avbokning frigjorde en timme och en kvart i stället för en kvart för rast. Så då kunde jag trava iväg till Barista och investera i en bit ekologisk paj och en portion sallad plus en mugg varm te som den där lurande förkylningen mår bra av. Det enda som är kvar av förkylningen är nämligen lite halsont, resten har jag "gjort död" på redan. Nässköljningar, Coldzyme, vila och egenomsorg äger. Och nattsömn!

Hemläxa till nästa vecka blir dock tveklöst att tänka lite mer på mellanmål - dagen innan och inte samma dag. Jag har ju grejer hemma men behöver planera lite också så att de kan packas med! Hade jag tänkt till innan hade jag kunnat ha med mig morotsstavar, kycklingben och till och med en liten portion soppa. Men nu glömde jag tydligen tänka. Oh well, ny chans nästa vecka :-D

Inga kommentarer: