fredag 13 november 2015

Tempotorsdag och finfin fredag!

I går gick det undan så pass att jag knappt hann sitta ner ;-) Gick upp tiiidigt trots att jag sov sådär efter onsdagens aktiviteter. Morgonjogg på schemat - 3 km avklarade på 23 minuter, inget fantomtempo men bättre löpning än förra veckan i alla fall och det kändes helt okej. Frukost medan jag eftersvettades, en snabb dusch och sen tempo mot gymmet. Smink och sånt fixade jag i omklädningsrummet innan min kund dök in och så fort vi var färdiga gick det i raskt tempo mot kontoret för min del. Trodde jag hade ett telefonmöte inbokat nämligen men det visade sig vara inställt. Tur för mig!

Däremot rusade dagen på med möte på möte och telefoner som ringde och allt möjligt annat som skulle in eller iväg eller fixas eller ordnas och snart var klockan 15.00 och jag travade hastigt tillbaka till gymmet igen för att ta mig an ytterligare två kunder innan jag skyndade mig hem. Ingen tid fanns för det där med mat utan jag klämde en macka ståendes vid köksbänken och bytte om ungefär simultant, packade ihop mina grejer och styrde bilen mot Bulltofta för att träffa PT-löpgruppen. Veckans tema var löparstyrka!

Därifrån tog jag en sväng inom affären för att handla nödvändigheter (mjölk och bröd och nåt snabbt till middag) innan jag åkte hem, värmde mat, matade katter och matade mig själv. Sedan packade jag inför dagens aktiviteter och så var tanken att jag skulle sitta och dricka te i lugn och ro och titta på finalen i Hela Sverige Bakar men jag insåg efter en kvart att jag var alldeles för trött så jag gick faktiskt och la mig i stället.

Det var tydligen klokt för i morse när klockan ringde var jag ganska pigg. Cykelkläder på, frukost, packa väskan, iväg. I går kväll funderade jag på att ta sovmorgon i stället men bestämde mig för att det var lika bra att ha veckans träning avbockad. Och tur var väl det för sällan har jag känt mig så monsterstark. Varför är det alltid de passen som man funderar på att ställa in som blir så himla bra? Det var fina axelpressar och enarmsarmhävningar och bicepscurls för hela slanten, avslutade med magövningar och var jättenöjd.

Snabbdusch, cykel till kontoret, frukost med kollegorna, skrivbordsjobb och möte och sen retur till gymmet för PT-jobb och så en cykeltur i medvind hem som kronan på verket. Fredag! Den komplicerades nåt lite av att Joakim hade dränkt sin telefon och sålunda inte kunde meddela när han tänkte vara hemma men han hade fått låna av en medpassagerare och lämnat ett meddelande till mig så jag visste när jag kunde plocka upp honom. Hurra, nu tar vi helg!

Inga kommentarer: