torsdag 19 november 2015

Träningsvärk. Och lite mera träningsvärk...

När jag gick upp i morse funderade jag allvarligt på det där benpasset. För benen var ganska så sega och trötta. Men sen kom jag på att jag dels inte behövde stressa mig genom passet i dag och att det antagligen skulle bli värre att köra passet i eftermiddag eller i morgon för träningsvärken brukar ju öka ;-) Lika bra att få det gjort alltså.

Det regnade asmycket i morse så jag tog bilen in. Inte sugen på ytterligare en "fostrande" cykeltur i regn och motvind. Jag var på gymmet strax före halv åtta och drog igång benpasset. Uppvärmningen blev vanan trogen en kombination av rörlighetsövningar och undanplock. Hur man kan sprida ut grejer så otroligt mycket är beyond me... Men det är klart, det krävs bara en som inte plockar undan för att näste gymmare också struntar i det och sen är vi igång!

Det var tungt och det satt långt inne i dag. Alla övningar var tunga, allting tog emot helt enkelt, men det blev gjort och det var tillräckligt bra. Även om jag svor över att lyfta 15 kg mindre på marklyften än jag egentligen klarar av så hade jag inte klarat mer i dag. Med ett hyfsat bra benpass registrerat i träningsdagboken gick jag in och duschade sådär 75 min senare. Och sen gick jag till kontoret och jobbade tills det var dags att åka hem.

Eftermiddagens B.A.B.Y.-möte hade decimerats till halva deltagarantalet så vi flyttade det från fiket i stan till mitt köksbord av praktiska skäl. Ett konstruktivt kort möte på en timme ungefär där vi pratade igenom de öppna punkter vi hade var för sig och jag tror att vår nya plan kan bli riktigt bra om våra medcoacher är med på den!

Sen satt jag i soffan en stund och lyssnade på busvädret. Blåst, och regnskurar mellan varven. Inget härligt väder för löpcoaching men sista lektionen för min PT-löpgrupp stod på schemat och det blir liksom ändå inte bättre under november månad så... det var bara att klä sig efter väder och sticka iväg. Turligt nog regnade det inte under passet och ingen frös (utom jag men det ingår i yrket).

Såhär på kvällen har träningsvärken landat ordentligt. Inte bara ben och rumpa utan här och var i överkroppen (jag skyller på burpees och wallballs) och mage. Tur att jag inte ska köra ben i morgon utan bara disco!

Kvällste och kvällsmål och Sarah Dawn Finer's "Vinterland" i högtalarna. Laddar för att gå och ladda för i morgon. Gröten, träningsväskan, mellanmålen, kläderna. Det tar bara tio minuter men kan vara så himla motigt ibland.....

Inga kommentarer: