tisdag 23 februari 2016

Fortsatt (rehab)träning

Klämde in ett förmiddagspass i dag mellan två kunder. Jag hade precis 75 minuter mellan två kunder och insåg att då hinner jag med ett pass på en knapp timme plus dusch och fix. Det var tajt, men det gick!

Jag började morgonen med två PT-kunder och slängde i mig aminosyror och en rawfoodbar mellan dem för att vara laddad för mitt eget pass. Så fort jag hade skickat iväg kund nummer två bytte jag om och kastade mig in i gymmet. Värmde upp med lite rörlighet och sen gav jag alla svaga punkter en rejäl omgång. Rotatorcuff, baksida axlar, bröstrygg, lats, ländrygg, baksida lår, och så lite mage på det. Kabelrodd, kryssdrag, latsdrag med parallellhandtag, tung hantelrodd, rygglyft, diagonallyft....

Det var jätteskönt att träna, jag fick hålla ett ganska bra tempo för att hinna med det jag ville men jag njöt verkligen. Kände mig supernöjd efteråt, snabbduschade som fasen, slängde i mig en shake och tog mig an dagens tredje kund. Sen blev det ombyte och snabbmarsch till kontoret med pitstop på La Soupe för att hämta en skrivbordslunch. Champinjonsoppa, surdegsbröd och färskostkräm. Supergott! Räcker inte som en lunch på en lång dag men i dag var en kort dag så då gick det bra.

Klockan tre checkade jag ut och blev hämtad av Joakim. Hemma blev det te och knäckemacka och lite soffhäng med Spring och Body. Alltid bra! Sen hade jag lyxen att Joakim lagade sin goda laxpasta till middag och efter det spenderade jag lite tid med att förbereda morgondagens PT-jobb. Sammantaget en väldigt skön och energigivande dag och nu ska jag bara jobba EN dag till innan jag är ledig hela fyra dagar. Det känns bra!

Inga kommentarer: