torsdag 18 februari 2016

Nördmöte i bänkpressen

I morse hade jag träff med PT-Martin med briefen att köra bänkpress. Främst då för att böj och i viss mån mark går bort just nu - och så för att jag inte har bänkat på evigheter och behövde en rejäl duvning.

Man kan säga att det blev ett tekniknördmöte om man vill vara snäll. För det blev en himla massa teknikpetande och -njutande. Läget på bänken, händernas placering, aktivering av rätt muskler, axlar på plats, hålla emot och inte släppa ner bröstet och upp axlarna... Högreps, lågreps, stopp, dubbelstopp, klossar. Vi nötte bänkpress i typ 50 minuter och sen hann vi med lite smalbänk. Jag gissar att jag kommer vara heeeelt slut i bröst, framsida axlar och triceps i morgon!

Det var väldigt roligt. Och väldigt frustrerande emellanåt för jag kände mig så himla svag och dålig. Jag vet precis varför - jag tappar jättemycket i bänk när jag inte bänkar och det mesta av det beror på att jag tappar tekniken. Den är helt enkelt inte riktigt befäst än och behöver jobb. Regelbunden repetition helt enkelt - och därför är det så nyttigt att träna med Martin, han säger rätt saker och när jag gör som han säger känns det rätt och bra.

Sen cyklade jag till "mitt eget" gym och duschade och bytte om innan jag drog till kontoret. Det är liksom enklare eftersom gymmet ändå är på vägen och jag har alla grejer där. Plus att jag kunde lämna träningsväskan på PT-kontoret och bara ta med mig det mest nödvändiga till vuxenjobbet.

Efter avslutat kontorsjobb hade jag två kunder på gymmet och så var det dags att cykla hem. Snacka om att jag blev lycklig när jag kom på att jag hade överbliven ryggbiff och klyftisar i kylen, bara att värma! För det var väldigt gott med mat. Ninja Warrior, en kopp te och lite kattunderhållning på det, sen är jag nog färdig för sängen! Och i morgon är det freeeedag :-D

Inga kommentarer: