onsdag 17 februari 2016

Tydligen frisk och välmåenden. Fast med träningsvärk.

Sovmorgon i dag. Eller...typ. För jag kunde egentligen sova till kvart i sju men vaknade tio över sex :-D Typiskt onödigt men jaja, då kunde jag morgonsåsa lite extra. Jag hade nämligen min vartannat-års-astma-koll inbokad på min vårdcentral klockan halv nio så jag hade inte bokat några morgonkunder utan hade morgonen för mig själv. I ärlighetens namn hade jag nog morgonjoggat om jag hade kunnat....

Trots kampen mot vinterförkylningarna var jag tydligen i hyfsat OK form. Lungor och hjärta lät som de skulle, blodtrycket ok och även en snabb mätning av min utandningsvolym såg bra ut. Blev dessutom dubbelundersökt eftersom läkaren hade en student som gick bredvid. För ordningens skull ska jag få kontakt med en astmasköterska som kan göra lite spirometri och andra tester så att vi håller koll på eventuell försämring. Jag vill helst bara springa igen så jag får lite fart på lungorna! Förresten kan jag nu bekräfta för mina kunder att jag faktiskt HAR ett hjärta, bra va?

Sen gick jag till jobbet där folk är helt vansinniga (alltså inte de som är på plats men alla möjliga i diverse koncernbolag bär sig mycket konstigt åt för tillfället) men jag klarade mig hyfsat helskinnad genom alla krig och sparade några till i morgon. Sen gick jag till gymmet och tog hand om mina kunder vilket var betydligt roligare just i dag. Förmodligen eftersom mina kunder gör som jag säger....

Under eftermiddagen har träningsvärken kommit krypande så jag har en go känsla i hela kroppens baksida. Mycket mysigt. Särskilt eftersom jag ska träffa PT-Martin i morgon. Det lär bli mer träningsvärk av det :-D

Inga kommentarer: