onsdag 10 februari 2016

Tid för återhämtning. Gräv där du står!

Onsdag. Lite av en återhämtningsdag fast jag har jobbat både tidigt och sent. Tack vare smart planering på temat "gräv där du står" så blev det riktigt bra.

Såhär: Jag hade en PT-kund 07.15 och efter att vi var klara snabbade jag mig till kontoret. Jag hade insett att det blir långa dagar på kontoret både torsdag och fredag vilket gav utrymme för att sluta lite tidigare i dag i stället så redan 12.30 checkade jag ut, handlade på vägen hem och var ändå hemma strax efter ett.

Det innebar dryga tre timmar hemma. Tid att bara chilla, att köra igenom dagens yogapass, leka med aktiv katt, äta mat, dricka te, chilla lite till. Sedan packa ihop och styra bilen retur till gymmet för två PT-kunder. Det innebar att när jag kom hem halv åtta hade jag egentligen bara småsaker att fixa: Packa i ordning väskan för morgondagen och plocka fram rätt kläder. Allt annat var redan klart. Och se det är tacksamt när jag börjar jobba redan 06.45 i morgon för det innebär att så snart Sveriges Mästerkock är slut måste jag se till att komma ur soffan och gå och lägga mig. Annars hinner jag inte sova de timmar som behövs för att klara morgondagen!

Således - två lugna dagar tisdag-onsdag, en tuff och lång dag torsdag, en väldigt lugn fredag och helg. Plus att jag redan har handlat hem min fredagsmiddag när jag handlade i dag så det är raka vägen hem som gäller. Bara yogan kvar. Morgondagens största utmaning blir nog att hinna yoga men det SKA gå.

Inga kommentarer: