onsdag 3 februari 2016

Naprapatkärlek

Min naprapat räddade mig i dag. Helt ärligt, jag är så himla glad att jag har hittat Jimmy och har förmånen att ha honom i mitt liv! Han håller mig i trim och han säger till mig när jag behöver vara rädd om kroppen. Typiskt bra. Plus han finns nära jobbet och man kan oftast få en tid även akut om det behövs. Och så är han trevlig (utom när han sticker nålar i mina hälsenor för om det tycker jag INTE)

Sist vi sågs påpekade han att min ryggrad påminner om en sån där "slinky"-fjäder som kan gå nerför trappor. Det är inte helt fel. Den är lång och rörlig och kan böjas nåt helt otroligt men det innebär också att om den ligger fel eller behandlas styvmoderligt så blir den felmonterad ganska snabbt. Ni kan gissa vad som har hänt när jag har legat och skräpat i soffan, pallat upp mig med kuddar för att inte hosta och inte rör på mig på vettigt sätt i en vecka. Allting blir låst, snett och vint.

Den här gången betydde det dessutom att något hade hamnat så mycket på tvären att jag fick huvudvärk. Huvudvärk som bara satt i och molade dag efter dag, där inga värktabletter eller avslappningsövningar eller något annat verkade hjälpa. Tills Jimmy först tryckte upp mig mot väggen och fick hela bröstryggen att falla på plats och sedan gav nacken lite kärlek. Ah. Det var fruktansvärt obehagligt men det hjälpte på direkten.

Sen fick hälsenan lite "tough love" i form av stötvågor och så har vi pratat om hur vi ska fortsätta behandla den. Lite hemma, lite hos Jimmy. Jag tror inte kroppen hade några vidare förutsättningar att ta till sig förra veckans behandling eftersom hela systemet hade fullt upp med influensa så nu ger vi det en chans till.

För övrigt så är ju detta mest tänkt som en träningsblogg och eftersom jag fortfarande restituerar mig händer det inte så mycket på träningsfronten. Några PT-kunder per dag men annars sysslar jag mest med att äta ordentligt och vila, vila och vila. I måndags gick jag och la mig halv nio exempelvis och sov som en stock. I går satt jag uppe lite för länge och kände mig störd både av stormen och av huvudvärken under natten, men i dag ska jag se till att ta igen förlorad sovtid minsann!

Inga kommentarer: