torsdag 22 mars 2018

Jamen jadå. Det tar sig.

Utvecklande vecka det här. Seriös träning på att prioritera, organisera och planera!

Efter de senaste veckornas stress och press insåg jag mitt eget behov av att "styra upp verksamheten". Det närmar sig månadsavslut och jag har en massa fasta uppgifter att lösa på jobbet. Så jag har bokat upp tid i jobbkalendern för att få undan dem i tid. Resultatet av det blir helt knäppt att det finns MERA tid, inte mindre. För när det plingar till i datorn med hint om en uppgift att lösa så gör jag den - där och då. Bockar av den på listan och går vidare. Jätteskönt!

Produkten av det är att jag jobbar mig ikapp, får undan mer och mer "gammalt" och känner mig lugnare. Då blir jag både gladare och trevligare och känner att det finns utrymme i min personliga kalender för att träna - och träning blir jag glad av, det är sen gammalt. Typiskt bra :-)

Så jag inledde helt kaxigt veckan med morgonjogg i måndags. En halvtimme i lugnt tempo, det var svinkallt men fantastiskt vackert i soluppgången! Tisdag var det dags för Runacademy på kvällen så jag tränade inte på morgonen men ångrade bittert att jag inte ställt klockan en halvtimme tidigare. För det hade snöat, sån där lätt, fluffig, Disneyfilmssnö och HUR gärna hade jag inte tassat runt i den i min pyttelilla skog? Jag fick njuta av snölandskapet medan jag cyklade till jobbet i stället och till kvällen hade det töat bort. Så var det med det...

Terminsstart för Runacademy med runt 70 glada löpare som vi delade upp i fem grupper. Jag hade medel/tuff grupp för nya deltagare och serverade klassikern "45 minuter om löpteknik med illustrerande övningar" och hade riktigt roligt, hoppas deltagarna också tyckte att det var härligt och givande!

I går hade jag veckans lyxigaste dag som inleddes med ett lugnt pass för mage/rygg på gymmet. Jag följde upp med frukost vid skrivbordet och en halvtimme hos kontorsmassören, sen hade jag ett kul externt möte och så kom jag på att jag borde äta lunch så det blev en fin tonfiskmacka från min kompis Kaffemannen under eftermiddagen innan jag avslutade arbetsdagen med en telefonkonferens och cyklade hem till ledig kväll, fish&chips och kattmys i soffan. WIN.

Dagen i dag blev inte alls lika trevlig men jag kämpade på ändå. Jag hade tänkt gymma på morgonen, sov ohyggligt dåligt och var svintrött i morse men bestämde mig för att köra på. Möttes av ett knökfullt gym och var nära att vända i dörren för jag ORKADE bara inte. Skivstängerna var tydligen väldigt attraktiva för det fanns inte en chans att haffa en, så jag planerade om benpasset. Tunga benpressar och enbensövningar. Nedkliv, utfallskombinationer, bollindrag, enbens höftlyft, enbensmarklyft med kettlebell. Gott så. Trött blev jag ändå men saknade marklyften, jag får köra ett bonuspass i helgen :-D

Hjärnan har varit något seg men fick bra hjälp av min planering i kalendern och jag kom ganska bra i mål med det jag tänkt mig i dag. Cyklade sen raka vägen från kontoret till Bulltofta för två PT-pass och var hemma kvart över sex. På en timme hann jag packa upp, duscha, byta om, värma och äta middag och precis när jag var klar ringde det på dörren med min varuleverans från Coop. Veckohandlingen uppackad och klar, skönt!

I träningsveckan saknas det ett gympass, ett löppass och ett yogapass. Det lär ju gå att klara av under helgen tänker jag, i morgon blir det vilodag och det känns just nu väldigt välbehövligt. Fast jag anar att det kommer hjälpa bara jag går och lägger mig i tid i kväll ;o)


Inga kommentarer: