onsdag 18 juli 2018

Träningsvärken alltså - träningsvärken!

Igår, dvs tisdag, var jag sådär jätteredig och klev in på gymmet vid sju. För att träna ben enligt Maddes upplägg. Jag hade liksom glömt hur det känns, kan man säga....

Ett högrepspass. Tior av knäböj och sumomark, 5 x 15 marklyft med lätt vikt för att träna teknik. Krydda det med lite hip thrusters och mördarkombinationen av benspark och upphopp  - när jag lämnade gymmet var det med spaghettiben och svetten rann. En sval dusch senare tog jag mig till kontoret och när jag hade PT-pass på lunchen var det i mjukt, ljummet sommarregn som både jag och min kund jublade över!

Det blev kväll och jag rullade ut yogamattan med nån sorts förhoppning om att lite yinyoga kanske, kanske skulle lindra träningsvärken. Men nej. Den har slagit till med full kraft nu! Stelbent har jag varit hela dagen och nu i kväll är det rent omöjligt att ta sig upp från sittande eller att sätta sig på toaletten... Hysteriskt roligt och såklart svär jag över det samtidigt som jag vet att precis såhär är det när jag inte har styrketränat ordentligt på ett tag!


Jag hade tänkt jogga en runda i kväll men det fanns verkligen inte på kartan med de här stela stockarna till ben. I stället har jag sparat 12 kr i månaden på hemförsäkringen och en hundralapp på bilförsäkringen med ett enkelt telefonsamtal, fört över pengar till Panzisjukhuset och fixat med lite annan administration. Jag gruvar mig lite för natten men jag hoppas det blir lite mindre stelt snart alltså....

Inga kommentarer: