onsdag 30 januari 2019

Autopilot med ADHD

Ja. Jag SKA skriva en sammanfattning av Styrkeveckan på Playitas snart, bara inte just nu. Ifall ni undrar. Det var en helt fantastisk vecka på så många sätt men jag har inte riktigt hunnit smälta upplevelsen och landa i vardagen ännu.

Jag kan bara konstatera att min autopilot verkar ha ADHD. Det är liksom... "hej, jag är din autopilot, och jag ska nu ta oss till.......oooh, DET var spännande!!"mest hela tiden.

Varför? Jo, det är inte så himla svårt. Autopiloten på hemmafronten har glömt sina uppgifter för att Joakim var hemma ett halvår. Och att jag, ensam, ska ha koll på allting - det är tydligen svårt! Och autopiloten på jobbet är svårt handikappad av att jag lämnar från mig en del uppgifter och får en del andra i stället. Nästan ingenting går av sig själv och allting kräver tankeverksamhet!

Den här veckan är helt konstig i och med att arbetsveckan började i dag, mitt i veckan, och jag jobbar på att fånga upp snt som inte hände förra veckan. Men nästa vecka hoppas jag att autopiloten på hemmaplan har hunnit kicka in, att mat, plock, tvätt och sånt börjar hända lite mer per automatik så jag kan lägga krafter på annat!

Träning denna vecka? Oklart. Det känns som överkurs att få till det också. I dag fokuserade jag på att vara på jobbet i tid, komma hem i (rimlig) tid, laga mat och fixa matlåda. Ordning och reda. Efter typ 36 pass förra veckan så är det inte hela världen om det blir minimalt en vecka, nästa vecka får jag planera bättre och mer noga för att det ska bli hållbart helt enkelt! Kliv, kliv, överlev....


Inga kommentarer: