söndag 20 januari 2019

Queen of Lazydogs tar ledigt!

Puh. Det var BRUTALT att komma tillbaka till vardagen alltså. Det har verkligen varit full fart med en andningspaus under helgen och sen en fullmatad vecka till. Under dessa två veckor har jag också fått lämna över en del av mina arbetsuppgifter till en kollega på jobbet samt tagit över arbetsuppgifter från en annan kollega. Därav mitt nya tillnamn "drottningen av lathundar" - jag har producerat ett rejält antal sidor manual och vägledning till kollegan som tar över mina grejer, och jag har också producerat lite lathundar till de uppgifter jag tagit över för att göra det lite enklare.

Jag gillar checklistor - det minskar mängden information jag behöver ha i huvudet. Dessutom är de till stor hjälp när uppgifter är tidskritiska. Finns det en vägledning eller checklista och jag skulle vara frånvarande av akut anledning så kan valfri normalintelligent kollega plocka fram checklistan och få undan det viktigaste!

Men nu - nu tar vi faktiskt ledigt. Det känns ganska välbehövligt efter två intensiva veckor! I morgon bitti lyfter planet mot älskade Fuerteventura (ön där det alltid är behagliga temperaturer och det inte finns några j-la pollen!) och sen ska vi hänga på Playitas en vecka. Styrkevecka med vissa inslag av crossfit, simning och löpning i bergen. Vädret verkar bli sådär, runt 20 grader, men helt ärligt så längtar jag jättemycket efter att kunna vara utomhus utan femtielva lager kläder, mössa och tjocka vantar! I måndags t ex när jag instruerade NMT var det (enligt termometern) 2 plusgrader men vinden gjorde att det kändes som -7. Brrrr....

Jag är rätt oförberedd på veckan. Har skummat igenom programmet som hastigast och skrattat lite åt Gyulas ibland rätt kreativa planering men annars tänker jag ta det som det kommer. Följa planen, göra som jag blir tillsagd, äta, träna och vila. Dricka smoothies i containerbaren, simma längder i soluppgången, njuta av långfrukost vid poolen och ha all tid i världen för MIN träning. Livet, helt enkelt. Det kommer bli awesome!


Inga kommentarer: